ارزش 7 هزار میلیارد ریالی طرح های عمرانی در حال اجرا در منطقه آزاد کیش

14 طرح عمرانی در حوزه های فرودگاهی، بندری و شهری با رقمی بالغ بر 7 هزار و 320 میلیارد ریال در جزیره کیش در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حوزه معاونت عمرانی این سازمان در سال های اخیر برنامهای توسعه ای فراوانی در حوزه زیرساختهای فرودگاهی، بندری و شهری در دستور کار خود قرار داده تا با بستر سازی های مناسب، زمینه برای ارتقا هرچه بیشتر سطح کیفی ارائه خدمات به ساکنان، گردشگران و سرمایه گذاران این منطقه فراهم شود.

تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، اتمام باند جنوبی و ارتقا سیستم روشنایی آن، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری تا حد استانداردهای مطلوب و بهره برداری از برج مراقبت جدید از جمله برنامه هایی است که در حوزه فرودگاه موورد توجه معاون و مدیران بخش های مختلف معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

تامین به روزترین تکنولوژی ها و تجهیزات بندری، ساخت فاز دوم و بهره برداری از پایانه کانتینری بندرگاه کیش،بهره برداری از اسکله 35 هزار تنی، توسعه ناوگان دریایی و توسعه بندر چارک و آفتاب نیز برنامه های این مجموعه برای توسعه و گسترش زیرساختهای بندری جزیره همچنین بهسازی زیرساختهای شهری از جمله توسعه تصفیه خانه فاضلاب و شبکه انتقال فاضلاب، تامین آب شیرین و برق پایداراز مهمترین دغدغه های مسئولان منطقه آزاد کیش در حوزه معاونت عمرانی می باشد.

بر اساس این گزارش عملیات ساخت پایانه جديد فرودگاه بين المللي کیش، تکمیل هلي پورت و هلي پد فرودگاهي، ساخت پایگاه سوخت رسانی فرودگاه و ساختمان امنیت پرواز و بازسازی سقف ساختمان فرودگاه از اهم فعالیت هایی است که با سرمایه گذاری دولتی و رقمی بالغ بر 6 هزار و پانصد میلیارد ریال در منطقه آزاد کیش در حال اجرا است.

بهسازی و نوسازی انبارهای سرپوشیده شماره 5،3 و 7 و تعمیرات جزئی 11 انبار مجتمع انبارهای بندر تجاری، اعلام و اطفای حریق اسکله های سوختی و کالا و شناور ،ساخت انبارهای غربی بندر تجاری بهمراه سیستم انتقال بار از دریا به خشکی ، خريد و ساخت پست هاي برقGIS ، اجراي طرح روشنايي خورشيدي بزرگراه خليج فارس و احداث سازه SBRمدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال از دیگر طرح های عمرانی جزیره کیش است که بیش از 520 میلیارد ریال هزینه به دنبال خواهد داشت.

ساخت مدرسه 18 کلاسه نوبنیاد، بازسازی و بهسازی سالن های اسکواش همچنین مرمت و مقاوم سازی کاخ مرجان نیز با رقم 300 میلیارد ریال از طرح های در دست اقدام سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه عمرانی محسوب می شود.

گفتنی است آیین بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی24 طرح عمرانی و توسعه ای دیگر نیز در بخش های صنعتی ، نیمه صنعتی، خدماتی، گردشگری و تجاری با حجم سرمایه گذاری ریالی 33هزار و 752میلیارد و سرمایه گذاری ارزی 23 میلیون و250هزار دلار به علاوه 10میلیون و 700 هزار یورو، پایان خرداد با حضور رییس جمهور کشورمان از طریق ویدیوکنفرانس انجام خواهد شد.