ارتقای رعایت مقررات بهداشتی با افزایش نظارت‌های ستاد نوروزی

دبیرشورای سلامت کیش از اجرای موفق طرح نظارت سه لایه با هدف ارتقای رعایت مقررات بهداشتی در نوروز 1400خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، تمام تمرکز ستاد نوروزی را بر حوزه‌ نظارت‌های سه‌لایه‌ پیش‌بینی‌شده‌ در بخش های  " سازمانی"، " صنفی" و " رسانه‌ای و مردمی" عنوان کرد و گفت: کوشش در تحقق این نظارت‌ها سبب ارتقای رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی شده است.

بر اساس این گزارش سعید پورعلی مهم‌ترین هدف سازمان و ماموریت شورای سلامت را متناسب با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات پیشگیرانه عنوان، و اظهار کرد: این اقدامات با هدف ایجاد تعادل بین معیشت، اقتصاد و سلامت انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: از خرداد با عبور از سیاست قرنطینه‌ حداکثری و با هدف رونق کسب‌ وکارها و حمایت از مشاغل، پروازها آغاز به کار کرده و مسیرهای هوایی بازگشایی شدند و در عین‌حال با وجود پذیرش تعداد بالای مسافر، با توجه به رعایت‌های انجام‌شده از رنگ آبی گذر نکردیم و هم‌اکنون نیز به علت اعمال شاخصه‌های مناطق گردشگر پذیر در منطقه زرد قرار داریم.

دبیرشورای سلامت کیش  با اشاره به حجم بالای پرواز و ورود مسافر افزود: شورای سلامت به جهت آمادگی جزیره برای پذیرش مسافر،  تمهیداتی چون "ممنوعیت ورود خودرو به جزیره کیش" و "رعایت ضابطه‌ ۶۰درصدی پذیرش مسافر در مسیر هوایی" را درنظر گرفت ،چراکه با شمارفراوان مسافران ورودی از مبادی مختلف ، تقویت حوزه‌ نظارت بر مقررات و رعایت آنها ضروری بود.

پورعلی تمام تمرکز ستاد نوروزی را بر حوزه‌ نظارت‌های سه‌لایه‌ پیش‌بینی‌شده عنوان، و تصریح کرد: لایه‌ی اول شامل نظارت سازمانی بخش‌های مختلف با افزایش نیروهای ناظر به‌ویژه بر مراکز گرشگری، بازار، صنوف، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و هتل‌ها است و در لایه‌ دوم نیز، نظارت‌های صنفی است که در اقدامی جدید، کمیته‌ نظارت با حضور مسئولان نظارت "سازمانی" و "صنفی" فعال شده و گشت‌های مشترک برگزار می‌کنند.

وی لایه‌ سوم را مربوط به نظارت رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: ازطریق مردم و رسانه‌های گروهی در جهت ارتقای رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی کوشش شده است.

دبیر شورای سلامت کیش با بیان این مطلب که این بیماری، همچنان درمانی ندارد، گفت: با توجه به جهش و شیوع ویروس کرونای انگلیسی، مهم‌ترین راه مقابله با سرعت شیوع با توان ۷۰درصد بالاتر، این است که شرایط به هیچ‌وجه  عادی‌سازی نشده و مردم همچنان در حفاظت از خود و دیگران جدی باشند و از رفتارهای پرخطر مثل حضور در تجمعات جلوگیری شود که در همین راستا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری لغو شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین در خصوص تحقق شعار سال۱۴۰۰ و تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر جهش تولید، اظهار داشت: تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی پیرو شعار سال قبل هست و می‌بایست در جهت تحقق آن برنامه هایی در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی اجرا شوند.

پورعلی ادامه داد : جلوگیری از واردات بی‌رویه، اهتمام ویژه در مبارزه با قاچاق کالا، رفع مقررات زائد، افزایش قدرت خرید مردم، حذف واسطه کاری ، مبارزه با فساد، اصلاح نظام بانکی و گمرکی و همچنین مدیریت صالح و مقتدر از جمله مثال‌های مقام رهبری در جهت تحقق شعار سال می‌باشد که سازمان منطقه آزاد کیش نیز پیرو آن، با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در همین جهت گام برداشته است تا سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند هستند در جزیره کیش سرمایه‌گذاری کنند، قادر به شناخت و ارزیابی فرصت‌های موجود باشند.

وی با اشاره به کوتاه شدن مراحل اداری و فرآیندزدایی‌های غیر ضروری، ادامه داد: منشور مبارزه با فساد در راستای بیانیه‌ی گام دوم انقلاب نیز سال گذشته تدوین شد و همچنین در جهت تامین امنیت برای اطمینان سرمایه‌گذاران جهت حضور در جزیره هم اقداماتی شده است.

پورعلی ارتقای آموزش‌های عمومی و مهارتی را در جزیره ضروری دانست و گفت: حوزه‌های آموزشی هم ارتقا یافته و هم فعال‌تر خواهند شد.