ارتقاء سطح کیفی مدارس دولتی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان جزیره بر اهمیت ارتقاء سطح کیفی آموزش و رفع مشکلات فرهنگیان کیش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز با بیان این که مشکلات امروز در حوزه آموزش و پرورش ناشی از ترک فعل ها و کم کاری ها در گذشته است، گفت: در دولت سیزدهم گام های موثری برای کاهش کمبودها و جبران ترک فعل ها و کم کاری های گذشته برداشته شده است.

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با پیگیری و بررسی تیم مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش فضای آموزشی مدارس، نوسازی و ساخت و سازها در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده مشکل کمبود فضای آموزشی طبق برنامه ریزی حل خواهد شد.

کشاورز، با اشاره به این که ظرف 6 ماه گذشته 20 میلیارد و 300 میلیون تومان برای آموزش و پرورش کیش هزینه شده است، گفت: در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، به طور حتم در حوزه های "مسکن، حقوق معلمان و رفع مشکلات معیشتی آنها" اقدام خواهیم کرد.

وی از واگذاری زمین و صدور پروانه رایگان جهت ساخت منازل سازمانی برای فرهگیان کیش خبر داد و گفت: با همفکری و تعامل سازنده وزارتخانه در این زمینه و ارائه راهکارهای موثر، این مهم تحقق می یابد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، بیان داشت: جزیره کیش از 4 راه مواصلاتی؛ تنها به مسیرهای دریایی و هوایی دسترسی دارد که مسیر هوایی انتخاب بسیاری از ساکنان است و هزینه های هنگفتی برای آنها به دنبال دارد بنابراین در بودجه های پیشنهادی این امر نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: انتظار می رود آموزش و پرورش و وزارتخانه برای افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به ضریب هایی که به هزینه های معیشت تعلق می گیرد، ارتقا سطح کیفی آموزش، تامین نیروی انسانی مجرب و کاهش کمبود تعداد معلمان، همکاری های لازم را با سازمان داشته باشد.

وی اظهار داشت: سازمان نیز افزایش تعداد مدارس با کمک خیرین و سرمایه گذاران مدرسه ساز و سازمان نوسازی ، بخش عمده بهسازی و نوسازی مدارس ،کمک به معیشت فرهنگیان را در دستور کار دارد.

شاه پیری معاون فرهنگی  اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: مشکلات ناشی از وضعیت نا مطلوب آموزش و پرورش کیش متوجه تعداد 30 هزار نفر از  کیشوندان شده است.

وی، تصریح کرد: ضروری است وزارت آموزش و پرورش نسبت به حل مشکلات در حوزه های "کمبود تعداد 200 معلم، معیشتی و مسکن فرهنگیان، کلاس درس و فضای آموزش کیش" اقدام کند.  

وی با بیان این که بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در جزیره مشغول تحصیل هستند گفت: برای رفع چالش های آموزش و پرورش کیش با همکاری وزارتخانه و سازمان باید راهکارهای عملی بررسی شود.

امام جمعه اهل تسنن کیش، گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در معرفی استعداد ها و ایجاد شرایط لازم برای شکوفایی دانش آموزان ایفا می کند.

وی با اشاره به این که کیش در بسیاری از حوزه ها، الگوی سرآمد در سطح کشور است، گفت: با اهتمام ویژه و همکاری  وزارت آموزش و پرورش به طور حتم می توانیم مشکلات پیش رو را رفع کنیم.

همچنین در این نشست تخصیص ساختمان آموزشی استثنایی، تعیین تکلیف کیفیت بخشی مدارس، تعیین تکلیف ساختار آموزش و پرورش کیش، رفع کمبود و بکارگیری نیروهای خدماتی در مدارس، ارایه راهکار برای توسعه افزایش نیروی انسانی و کاهش تراکم کلاس ها مطرح شد.

گفتنی است احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، محسن نظر پور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش، حیدری راد رئیس آموزش و پرورش کیش به همراه جمعی از فرهنگیان جزیره و اصحاب رسانه در این جلسه حضور داشتند.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند و در حال حاضر نیاز به ساخت 54 تا 56 کلاس دیگر و افزایش فضای آموزشی است.