ارائه گزارش تکالیف زمستانی بیمارستان کیش

در راستای اجرای تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و در جهت بهبود خدمات به مراجعه کنندگان، رئیس بیمارستان کیش اقدامات اجرایی خود در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کامران فردوسی رئیس بیمارستان کیش گفت: در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به سازمان منطقه آزاد کیش و در راستای بهبود خدمات رسانی به بيماران و مراجعه کنندگان، سیستم پکس (PACS )تحت وب بیمارستان کیش راه اندازی می شود.

رئیس بیمارستان کیش ادامه داد: مراجعه کنندگان و بیماران می توانند به صورت آنلاین و متمرکز تمام تصاویر رادیولوژی - سی تی اسکن را در یک سامانه تحت وب در هر زمان و مکان و  از هر سیستم سخت افزاری مانند لپ تاپ، سیستم کامپیوتر (PC) و گوشی های هوشمند و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاص مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: بیماران پس از مراجعه به بیمارستان کیش جهت بهره مندی از خدمات واحد طب تصویری به جای دریافت عکس و نگاتیو، برگه کاغذی که در آن مشخصات بیمار در سامانه قید شده است؛ اخذ می کنند.

کامران فردوسی با اشاره به دومین تکلیف زمستانی ابلاغی و خرید دستگاه سی آرم  C-ARM اتاق عمل و بررسي خريد دستگاه ماموگرافي گفت: با دستور سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات لازم درخصوص خرید دستگاه "سی آرم " که یکی از مهمترین و پرکاربردترین وسیله جراحی در اتاق عمل است؛ انجام شده و خرید دستگاه مامو گرافی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دستگاه  "سی آرم" یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود.

گفتنی است: دستگاه  "سی آرم" در عمل های جراحی ارتوپدی (گذاشتن پیچ و پلاک، چک کردن محل صحیح قرار گرفتن پروتز)، در عمل های جراحی مغز و اعصاب ( گذاشتن پروتز در ستون فقرات و گردن)، در عمل های جراحی یورولوژی (درعمل های جراحی pcnl  جهت دسترسی به محل سنگ)، کارگذاری پیس میکر قلبی، در موارد مفقود شدن گاز خط دار، ابزار جراحی و نیدل و در عمل جراحی خارج سازی جسم خارجی کاربرد فراوان دارد.

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به رایزنی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اخذ مجوز و برگزاری آموزش مداوم در بیمارستان کیش، افزود: بیمارستان کیش، تنها بیمارستان غیر آموزشی کشور می باشد که موفق به دریافت مجوز برگزاری آموزش مداوم شده است و این مهم در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی با بیان این که انجمن های علمی،دانشگاه ها و بیمارستان آموزشی مسوولیت آموزش حین خدمت کلیه دانش آموختگان گروه علوم پزشکی را برعهده دارند، تاکید کرد: تمام پزشکان ملزم هستند برای به روز رسانی اطلاعات پزشکی خود در کلاس های آموزشی شرکت و سالانه 25 امتیاز آموزش مداوم را دریافت کنند تا مجوز آنها با اخذ 125 امتیاز در طی 5 سال، تمدید شود.

رئیس بیمارستان کیش از اخذ مجوز دائم آموزش با کد 98007 به عنوان دستاوردی ارزشمند برای بیمارستان کیش نام برد و اظهار کرد: با محقق شدن این مهم، بهره مندی از خدمات و تخصص پزشکان متقاضی آموزش در بیمارستان کیش امکان پذیر خواهد شد.

کامران فردوسی با اشاره به اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بیمارستان در 27 سال گذشته و عدم دریافت مجوز بهره برداری گفت: درصدد هستیم با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره، بیمارستان کیش بتواند با ضریب k   مختص بیمارستان های بخش خصوصی مجوز بهره برداری خود را دریافت و نسبت به جذب پزشکان مجرب اقدام کند و این مهم یکی دیگر از تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی پایگاه دوم اورژانس در کیش و شروع اقدامات اولیه برای محقق شدن این نیاز مبرم بیمارستان در راستای تکالیف زمستانی ابلاغی افزود: با توجه به زمانبر بودن ساخت و راه اندازی پایگاه دوم اورژانس، یک دستگاه اتوبوس و آمبولانس برای ارائه خدمات رایگان اورژانس در ایام نوروز در جزیره کیش مستقر خواهد شد.

کامران فردوسی،خدمات پزشکی اورژانس هوایی در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی در کوتاهترین زمان را مهم و حیاتی بیان کرد و از راه اندازی آمبولانس هوایی توسط یک بالگرد در کیش با هماهنگی علوم پزشکی هرمزگان خبر داد.

 رئیس بیمارستان کیش ادامه داد: درصدد هستیم تا نسبت به تجهیز یک هواپیمای سبک به عنوان آمبولانس هوایی برای اعزام  بیماران به بیمارستان های سرزمین اصلی اقدام کنیم.