ابلاغ دستور العمل اجرایی برای کشتی ها و شناور های گردشگری کیش

دستور العمل اجرایی کشتی ها و شناور های گردشگری کیش در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی گردشگران از چهارشنبه دوم آذر امسال پس از ابلاغ، اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بر اساس شیوه نامه چگونگی صدور و تمدید مجوز فعالیت اقتصادی و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی، تمام واحدها و مراکز گردشگری کیش ملزم به دریافت مجوز فعالیت اقتصادی و تاییدیه از سوی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هستند.

بر اساس این گزارش در راستای ایجاد فضایی سالم جهت تکریم و حفظ حقوق مادی و معنوی مسافران و گردشگران، بهره‌ برداران کشتی ها و شناور های تفریحی باید قوانین و مقررات ابلاغی از سوی معاونت گردشگری سازمان را رعایت کنند و عدم رعایت ضوابط و مقررات تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

همکاری با شرکت های مجری جهت ارزیابی، استاندارد سازی، درجه بندی و نرخ گذاری کشتی ها و شناور های تفریحی و همچنین همکاری لازم با ناظران معاونت گردشگری سازمان جهت بازدید از تجهیزات و امکانات کشتی ها و شناور ها، موارد ایمنی و نحوه ارائه خدمات در هنگام گشت تفریحی الزامی است.

تمام پرسنل شاغل در کشتی ها و شناور ها "مهمانداران، عکاسان، نقش حنا، گروه موزیک و دیگر شاغلان" موظف به استفاده از لباس فرم، نصب کارت شناسایی با لوگوی مورد تایید سازمان، رعایت موازین شرعی و قانونی و مصوبات ابلاغی شورای سلامت کیش، هستند.

همچنین بر اساس مجوز فعالیت اقتصادی تمام مراکز باید در زمان تعیین شده نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند و هرگونه تغییر در ساعات اجرای گشت تفریحی مستلزم درخواست کتبی از معاونت گردشگری سازمان است و کم فروشی نیز تخلف محسوب می شود.

بر اساس دستور العمل های تدوین شده از سوی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، مراکز تفریحی طبق مجوز صادر شده باید نسبت به پذیرش مسافران با در نظر گرفتن ظرفیت و سانس های اعلامی اقدام کنند و برای فروش خدمات با نرخ مصوب سازمان اقدام کنند، بنابراین هرگونه تخفیف و تغییر در فروش، مستلزم درخواست کتبی و اخذ مجوز از معاونت گردشگری می باشد.

بر اساس قوانین ابلاغ شده مراکز تفریحی باید حداقل 7 روز کاری پیش از اتمام مجوز فعالیت خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

لازم به ذکر است درج شماره تماس 124 جهت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در پشت بلیط های صادره و نصب در محل کشتی و در معرض دید عموم مردم و گردشگران مواردی است که فعالان حوزه گردشگری ملزم به رعایت آن هستند.