«گل سبز» جام جهانی قطر برای پیروزی محیط زیست

در نشست سیاستگذاری فرهنگی رویدادهای ورزش بین الملل با موضوع جام جهانی فوتبال قطر از پویش «گل سبز» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست سیاستگذاری فرهنگی رویدادهای ورزش بین الملل با موضوع جام جهانی فوتبال قطر که با هدف هم اندیشی برای حضور اثربخش فرهنگی ایران در رویداد جام جهانی فوتبال قطر برگزار شد، از پویش «گل سبز» رونمایی به عمل آمد.

این نشست به همت و میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرکز پژوهش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شبکه رادیویی ورزش، سازمان بسیج ورزشکاران، انجمن اخلاق ورزش و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه و با حضور چهره های فرهنگی، اساتید دانشگاه ها، روحانیون و اهالی فوتبال در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

در ادامه این نشست، دکتر سیدابوالقاسم موسوی؛ مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور که به نمایندگی از این سازمان در این نشست حضور داشت، طی سخنانی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جام جهانی فوتبال در قطر برای ارتقای فرهنگ محیط زیستی جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه با تشریح آموزه های دینی در حوزه محیط زیست و همچنین منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در حوزه محیط زیست، از ایثار و از خودگذشتگی شهدای محیط بان برای حفظ و حراست از محیط زیست کشور تقدیر کرد و با تشریح برنامه های مشارکت محور سازمان حفاظت محیط زیست که در راستای اصل۵۰قانون اساسی ، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و منویات ریاست محترم جمهور تدوین شده است، پرداخته و مردمی‌سازی امور محیط زیستی را در قالب پویش های مردمی از مهمترین این برنامه ها برشمرد.

سپس سعید طهماسبیان؛ دبیر تشکل جمعیت حامیان زمین و ایده‌پرداز پویش «گل سبز»، اهداف و نحوه اجرای این پویش را بیان کرد.

در بخش دیگری از این نشست با حضور حجت الاسلام نیک بین؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خانم کاظمی پور؛ معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، دکتر رضا شجیع دبیر برگزاری نشست و سایر مسئولان حاضر، از پویش بین المللی «گل سبز» با شعار "زمین سبز برای پایداری سرزمین" رونمایی گردید.

گفتنی است، پویش بین المللی «گل سبز» با هدف ارتقا و توسعه فرهنگ عمومی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی با بهره گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی ورزش فوتبال بویژه جام جهانی قطر 2022 راه‌اندازی شده است.