مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با تسنیم:

۸۰ درصد مدارس منطقه آزاد ماکو نیاز به بازسازی دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: بیش از ۸۰ درصد مدارس منطقه آزاد ماکو نیاز به تجهیز، تعمیر و بازسازی دارد.

حسین فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به وضعیت مدارس منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار داشت: در منطقه آزاد تجاری ماکو 437 مدرسه وجود دارد که هیچ کدام وضعیت مطلوبی نداشته و بیش از 80 درصد مدارس نیاز به تعمیر اساسی دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو افزود: درا‌ین‌باره امسال 4 میلیارد تومان برای تعمیر مدارس و بازسازی سیستم گرمایشی و سرویس‌های بهداشتی شهرستان‌های شوط، پلدشت و ماکو، توسط منطقه آزاد و 2 میلیارد تومان نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

فروزان تصریح کرد: برای هر کدام از شهرستان‌های شوط، پلدشت و ماکو به طور جداگانه 800 میلیون تومان جهت هزینه‌کرد در مسائل جاری آنها اختصاص می‌یابد. از سوی دیگر مدارس کانکسی با خرید مصالح ساختمانی نظیر راه‌آهن و میل‌گرد نیز تبدیل به ساختمان می‌شود.

وی گفت: متاسفانه بیشتر مدارس این منطقه دارای قدمت بسیاری بوده و در و دیوارهای آن‌ها از لحاظ فیزیکی از وضعیت خوبی برخوردار نیست. حتی 150 مدرسه از بخاری چکه‌ای و نفتی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اظهار داشت: بدون شک حل تمامی مشکلات محیط‌های آموزشی ‌بر عهده رئیس آموزش و پرورش نیست و برای حل آن جهاد عمومی و ملی نیاز است بنابراین باید ضمن استفاده از ظرفیت خیران، تمامی رسانه‌ها نیز به مشکلات این بخش توجه داشته و آن را به تصویر بکشند.

ماکو