مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

۴۵ بازرگان جدید در منطقه آزاد انزلی ساماندهی شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به رونق اقتصادی در این منطقه، گفت: ۴۵ بازرگان جدید در منطقه آزاد انزلی ساماندهی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، رضا مسرور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 109 درصدی همراه شده است.

وی افزود: در این مدت 570 فقره مجوز فعالیت اقتصادی در حوزه های مختلف صادر شده، که در مدت مشابه سال گذشته این آمار حکایت از صدور 273 فقره مجوز بود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: مجوزهای فعالیتی که معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به فعالین اقتصادی ارائه می‌کند در زمینه های؛ صادرات-واردات، پیمانکاری، کارگاهی، خدماتی و تولیدی است.

مسرور خاطرنشان کرد: امسال 45 فقره کارت بازرگانی از سوی این سازمان برای فعالین اقتصادی صادر شده که در مقابل 25 کارت صادره در مدت مشابه سال 92 بیانگر افزایش 80 درصدی است.

وی اظهار داشت: کارت‌ بازرگانی به عنوان سند شناسایی و نظام‌مندی فعالیتهای بازرگانان، طبق قانون صادرات و واردات کشور از سوی این سازمان و با همکاری اتاق بازرگانی استان صادر می‌شود که ثبت سفارش و ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد، حق‌العمل ‌کاری در گمرک و صادرات کالای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: مکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 در صد در منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، امکان فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی و بیمه‌ای در این منطقه از مزایای اقتصادی منطقه آزاد انزلی است.

مسرور گفت: اقدامات سازمان درباره خلق مزایا و معافیتهای جدید برای فعالین اقتصادی-تولیدی، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری ابو‌ه که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

انزلی