معاون گردشگری منطقه آزاد ماکو:

۳۰ برنامه شاخص نوروزی در ماکو به اجرا در می‌آید

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در ایام نوروز در ماکو اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسینم از ارومیه، جواد اسماعیل‌زاده امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: برای جذب حداکثری گردشگر و میهمانان نوروزی به منطقه آزاد 30 برنامه شاخص فرهنگی و هنری با همکاری ادارات و ارگان‌های مستقر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از بهار مهمترین این برنامه‌ها است افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد ماکو از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه اجرا می‌شود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز گفت: همزمان با این ایام تجمع بزرگ فاطمیون منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود و در این مراسم از قاریان برتر و مداحان منطقه آزاد ماکو نیز تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اجرای مطلوب برنامه‌های نوروزی تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های نوروزی روز شمار مشخصی تعیین شده و تمامی برنامه‌ها در ساعت و مکان مشخص اجرا می‌شود.

وی تورگردانی رایگان برای مناطق دیدنی منطقه، استفاده از برگ تبریک به جای جریمه رانندگان در تخلفات جزئی توسط پلیس راه و راهنمائی و رانندگی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه اشیاء قدیمی و کلاسیک، غذاهای محلی، برپائی سفره‌های هفت سین، بازیهای بومی و محلی، تئاتر خیابانی، مسابقه اتومبیل رانی خانوادگی و برپایی کنسرت موسیقی را ازدیگر برنامه‌های شاخص سازمان منطقه آزاد ماکو در ایام نوروز برای میهمانان و گردشگران اعلام کرد.

علی بیننده مدیر سفرهای نوروزی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه از تعریف منطقه آزاد ماکو به عنوان مقصد گردشگری از اولویت‌های گردشگری اعلام کرد و گفت: برای این کار هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادها مستقر در منطقه در این ارتباط به وظیفه خود عمل نمایند.

ماکو