با حضور مشاور رئيس جمهور برگزار می شود

گشایش 4طرح بزرگ عمراني – گردشگري در جزیره كيش

به مناسبت هفته دولت فردا با حضور مهندس تركان مراسم گشايش 4 طرح عمراني و گردشگري در كيش برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مراسم گشايش طرح هاي عمراني و گردشگري جزيره كيش با حضور مهندس تركان مشاور رئيس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد، يكشنبه اول شهريور ساعت 20 از محوطه مقابل استخر المپيك آغاز مي شود.

استخر الـمپیک در مجموعه ورزشي المپيك واقع شده كه تعمیرات اساسی و بازسازی تمام فضاهای داخلی به وسعت 2200 مترمربع و محوطه سازي 800 مترمربع فضای پیرامونی آن در مدت 4 ماه تكميل شده است.

استفاده از سازه فضایی با پوشش ساندویچ پنل در سقف به مساحت 2300 مترمربع، استخر، جكوزی، حوضچه آب سرد، سونای خشك و بخار، سالن بدن سازی، اتاق ماساژ، اتاق احیا (CPR)، لابی، پذیرش، نگهبانی، بوفه و کافی شاپ، رختكن، دوش، سرویس و اتاق میهمان، فضاهای اداری شامل دفتر، اتاق های ناجیان و VIP) كفش داری و رختکن تیم ها و رختکن عمومی، دوش و سرویس هاي بهداشتی از جمله بخش هاي مختلفي است كه در بازسازي استخر المپيك اجرا و ساخته شده است.

در اين مجموعه با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا، سیستم های تاسیساتی نظیر بویلرها، دیگ سونای بخار، پمپ های اصلی، سیستم فیلتراسیون، اعلام و اطفاء حریق و دوربین های مداربسته نصب شده است .

دومين طرح باغ راه ایرانی است كه با هدف ایجاد جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی جزیره کیشو با مساحتی بالغ بر32 هکتار درضلع جنوبی بلوار ولایت، حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی ساخته شده است .
این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی و 9 دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشوراست که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و درادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سردر باغ ملی تهران به پایان می رسد.

نصب 43 عدد آبنما با نورپردازی، 16 هکتار فضای سبز، 20 المان دیواری، 80 عدد بوم نقاشی،گالری مجسمه، سایت کبوتر، پیست دوچرخه سواری با نورپردازی LED، زمین ورزش های ساحلی، پیست ماشین های RC در حال ساخت، پارکینگ و خیابان دسترسی از جمله بخش هاي مختلف اين باغ راه است كه مراحل ساخت آن از مهر سال گذشته آغاز شد .

سومين طرح عمراني وگردشگري جزيره كيش گذر طبیعت نام دارد كه در محدوده ای با مساحت كلی 6/5 هكتار حدفاصل اسكله و مجتمع تفریحات دریایی طراحي و ساخته شده و حدود 3/5 هكتار ان به محوطه و فضای پارك اختصاص یافته است.

جاده سلامت شامل فضایی برای ورزش، نشاط و تفریح سالم خانواده ها با مساحت تقریبی 3900 متر مربع (600 متر طول به عرض 5/6 متر) به همراه 11 دستگاه ورزشی، پیاده رو ساحلی به طول 270 متر و عرض 3 متر

پارك بازی كودكان، بازی جامپینگ، طنابی و كابلی به مساحت 3000 متر مربع، باغ ایرانی به طول 150 متر و عرض 12 متربا سنگ فرش و حوضچه های طولی، فضای نشیمن با سطح 1300 متر مربع، آبنماي اینتراکتیو به مساحت 144 متر مربع، بازسازی و ترمیم پیست دوچرخه به همراه جداول پلیمری و نور پردازی به طول حدود 560 متر از جمله بخش هاي مختلف گذر طبيعت است كه مراحل ساخت آن از آذر سال گذشته آغاز شد و خرداد امسال به پايان رسيد.

از ديگر بخش هاي اين طرح مي توان از فضای سبز به مساحت 9600 متر مربع، مسیر ارتباطی در محل های مورد نیاز با مجموع طول 330 متر، سایت آهوان، سایت لاك پشت ها و پرندگان هريك به مساحت تقریبی 50 مترمربع، كافی شاپ و 18 عدد سردر ورودی در محل مسیر های ارتباطی و سردر اصلی با ارتفاع حدود 6 متر، نور پردازی، 60عدد نیمكت، 12 عدد آلاچیق، 2 باب بوفه و آبنمای مرجانی نام برد.

ساماندهي ساحل شرقي به مساحت حدود 5 هزار متر مربع و ساخت پروژه پارک ساحلی ماهیگیر يكي ديگر از طرح هاي عمراني – گردشگري كيش است كه از مرداد سال گذشته آغازشد.

ساخت و نصب مجسمه مرد ماهیگیر به ارتفاع 12 متر، احداث آبنمای شرقی به مساحت 85 متر مربع و آبنمای غربی به مساحت 30 متر مربع، سكوی نشیمن در ضلع شرقی آبنما به مساحت 45 متر مربع، محوطه سازی به مساحت 4000 مترمربع، احداث محوطه چادری 506 مترمربع، فضای سبز به مساحت 1000 متر مربع، مسیر دوچرخه به مساحت 500 متر مربع و ساخت تلمبه خانه به مساحت 64 متر مربع از جمله بخش هاي مختلف اين طرح است .