گروگان 13 ساله چابهاری با تلاش مردم و خانواده اش آزاد شد

چابهار - ایرنا - جوان 13 ساله ای که توسط پنج آدم ربا در چابهار در استان سیستان وبلوچستان به گروگان گرفته شده بود با تلاش دوستش و چند شهروند و کمک اعضای خانواده اش از دست گروگان گیرها نجات یافت.

'عبدالواحد کریمزایی' پدر جوان ربوده شده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پنج آدم ربا مسلح به سلاح کمری و سلاح سرد ساعت 20:30 شب جمعه ( پنجشنبه شب) در بلوار قدس مقابل استادیوم ورزشی چابهار فرزندم 'مجتبی' را بهمراه یکی از دوستانش ربودند.

به گفته وی، دوست مجتبی حدود 18 سال دارد و در یک فرصت مناسب از دست آدم ربایان فرار و به سمت رستوان واقع در کمربندی چابهار شروع به دویدن می کند که یکی از گروگان گیرها که ظاهرا مواظب اوضاع بوده سعی می کند از فرار وی جلوگیری کند که با سروصدای این جوان افراد حاضر در محل به کمک او شتافته و آدم ربای تعقیب کننده را دستگیر کرده و ماجرای ربوده شدن مجتبی را به خانواده اش اطلاع می دهند.

چهار آدم ربای دیگر به همراه گروگان خود با موتورسیکلت فرار می کنند.

پدر این گروگان ادامه داد: به سرعت خودمان را به محل رستوران رسانده و از فرد دستگیر شده محل انتقال مجتبی و گروگانگیران را جویا شدیم وی ابتدا منکر همکاری خود با آنان شد که بعد از تهدید و قول مساعدت، ضمن همکاری شماره تماس دیگر گروگان گیران را داد.

وی اضافه کرد: در تماس با آدم ربایان و تهدید به این که شناسایی شده اند و در صورت تحویل ندادن گروگان موضوع به پلیس اعلام می شود، آدرس محلی در نزدیکی روستای کمب را برای تحویل گروگان اعلام کردند.

کریمزایی افزود: با عزیمت به محل مورد نظر متوجه شدیم دو نفر از گروگان گیران به دلیل خرابی موتورسیکلت شان در نزدیکی این روستا در حال فرار هستند که بلافاصله آنان را دستگیر کرده و در تماس با دو گروگان گیر دیگر، اعلام کردند که مجتبی را در مراد آباد تحویل می دهند.

به گفته وی، به دلیل تاریکی شب و احتمال دروغ بودن اظهارات آن دو گروگان گیر به سمت چابهار حرکت کردیم که برادرم متوجه شد گروگان گیرها سوار بر موتورسیکلت از جاده خاکی در حال انتقال مجتبی به شهر هستند که اقدام به تعقیب آنان کرده و در نهایت در نزدیکی سه راهی گلشهر چابهار از دو طرف با دو خودرو آنان را در محاصره قرار دادیم.

وی ادامه داد: این دو آدم ربا که عرصه را برخود تنگ دیدند با رها کردن مجتبی (جوان گروگان گرفته شده) به سوی یکی از روستاهای محل فرار کردند و از آنجایی که به دلیل تاریکی شب امکان تعقیب و شناسایی آنان میسر نبود به اتفاق سه آدم ربای دستگیر شده عازم کلانتری شدیم.

وی تصریح کرد : بعد از نجات فرزندمان این سه نفر را به همراه دو دستگاه موتورسیکلت و چند قبضه سلاح سرد تحویل کلانتری 12 چابهار دادیم و اقدامات قانونی برای دستگیری دو نفر دیگر و مجازات متهمان از سوی دادگستری آغاز شده است.

پدر جوان گروگان گرفته شده اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده، آدم ربایان اعتراف کردند که قرار بود به ازای آزادی گروگان از خانواده ما 300 میلیون تومان اخاذی کنند.

وی بیان کرد: گفته می شود سرکرده این باند آدم ربایی که مسلح به سلاح کمری است به یکی از اعضای باند مشهور به 'ملا' که در نخستین مرحله توسط مردم دستگیر شد مبلغ پنج میلیون تومان برای شناسایی و همکاری پیشنهاد داده بود.

وی اظهار داشت: تمامی این پنج گروگان گیر 17 تا 19 سال سن دارند و معتاد به تریاک و مواد مخدر صنعتی هستند.

چابهار