گردشگری علمی، پتانسیلی که در جزیره کیش در حال توسعه است

امکانات مناسب و تسهیلات قانونی مناطق آزاد، کیش را به پایگاه برگزاری نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی کشور تبدیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، وجود امکانات مناسب برای برگزاری نمایشگاهها و همایش های ملی و بین المللی در جزیره کیش باعث شده است گردشگری علمی به یکی از پتانسیل های این جزیره تبدیل شود.

هوای پاک، معماری مدرن شهری، امکانات خوب اقامتی و پذیرایی، تفریحات ورزشی ودریایی، معافیت های گمرکی، دسترسی آسان و جاذبه های طبیعی و تاریخی از دیگر پتانسیل های جزیره کیش برای میزبانی از همایش ها و نمایشگاههای بین المللی است.

همچنین ورود گردشگران خارجی و ایرانیان مقیم کشورهای خارجی بدون دریافت ویزا به جزیره کیش مزیتی است که بسیاری از برگزار کنندگان را ترغیب می کند همایش ها و نمایشگاهها ی خود را درجزیره کیش برگزار کنند.

با توجه به شرایط اقلیمی جزیره کیش که در8 ماه از سال دارای آب و هوای معتدل و بهاری است بخش عمده همایش ها و نمایشگاهها در نیمه دوم سال در جزیره کیش برگزار می شود.

در نیمه نخست سال جاری جزیره کیش میزبان دو نمایشگاه عطریاس و یازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و صنعت ساختمان بود  و 15 نمایشگاه ملی و بین المللی نیز در نیمه دوم سال برگزار می شود که نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه، نمایشگاه بین المللی انرژی، نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی و نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته از جمله مهمترین نمایشگاههایی است که تاپایان سال درکیش برپا می شود.

همچنین 70 همایش، نشست و دوره آموزشی در نیمه نخست امسال در مرکز بین المللی همایش های کیش برگزار شده است و 12 همایش و نشست دیگر نیز در نیمه دوم سال جاری در این مرکز برگزار می شود.

همایش های تدکس و صنعت آهن وفولاد از مهمترین برنامه های برگزار شده در نیمه نخست سال بوده و همایش های اقتصاد ایران در پسا تحریم، فرصت های سرمایه گذاری، انرژی و نانو ساختارها برخی از همایش های جزیره کیش در نیمه دوم سال جاری هستند که با حضور متخصصان و مسئولان ملی و بین المللی در حوزه های مربوطه برگزار می شود.

گفتنی است برگزاری نمایشگاهها و همایش های بین المللی به میزبانی جزیره کیش فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه آزاد است که با برنامه ریزیهای انجام شده در سازمان منطقه آزاد کیش با ارائه بسته های اقتصادی وگردشگری و برپایی تورهای بازدیدی از امکانات این منطقه آزاد از حضور شرکت کنندگان خارجی به عنوان فرصتی ارزشمند برای توسعه اقتصادی کیش استفاده می شود.