دكتر مونسان در افتتاحيه نمايشگاه گردشگري تاكيد كرد

گردشگري يكي از بخش هاي مهم تحقق اقتصاد مقاومتي است

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در اجرا و تقويت اقتصاد مقاومتي گفت: صنعت گردشگري يكي از بخش هاي مهم تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دكتر "علي اصغر مونسان" روز سه شنبه طي سخناني در مراسم افتتاحيه هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در مركز همايشهاي بين المللي كيش افزود: آمار جذب گردشگران خارجي در ايران با توجه به ظرفيت هاي كشور در بخش هاي مختلف صنعت گردشگري، آماري مناسب و قابل توجه نيست و بايد با توجه به سرمايه گذاري كمتر و بازدهي بالاتر اين صنعت نسبت به بخش هاي ديگر زمينه هاي افزايش سرمايه گذاري در بخش گردشگري بيشتر از گذشته فراهم شود.

وي با اشاره به انتخاب گردشگري و تجارت به عنوان فعاليت محوري براي منطقه آزاد كيش در دولت تدبير و اميد اظهار داشت:  در راستاي ارتقاء و نوسازي زيرساختهاي گردشگري، 29 پروژه در بخشهاي مختلف زير ساختي و امور شهري كيش در حال اجراست.

وي به جذب 4800 ميليارد تومان سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه گردشگري در كيش اشاره كرد و بيان داشت: نتايج سرمايه گذاري هاي جديد با ايجاد جاذبه هاي گردشگري بيشتر در كيش  تا 3 يا 4 سال آينده مشهود خواهد بود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به برنامه هاي اين سازمان در افزايش ميزان ورود گردشگر به كيش گفت: در مرحله نخست توسعه گردشگري داخلي و سپس گردشگري خارجي در دستور كار قرار گرفته كه افزايش ورود گردشگر داخلي و آمار ورود 70 هزار گردشگر در تعطيلات دهه مباركه فجر امسال به كيش نشان دهنده مسير صحيح توسعه گردشگري داخلي در اين منطقه آزاد است.

وي با اشاره به اجراي پروژه احداث ترمينال جديد فرودگاه بين المللي كيش گفت: با افزايش ظرفيت براي پذيرش چهار و نيم ميليون مسافر ساليانه، كيش صاحب دومين فرودگاه بزرگ كشور پس از فرودگاه بين المللي امام خميني خواهد شد.

مونسان ابراز اميدواري كرد گردشگران نوروز 1395 بتوانند از ترمينال جديد فرودگاه بين المللي كيش استفاده نمايند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در ادامه با بيان اينكه منطقه آزاد كيش سه جزيره هندورابي، فارور و فارورگان را نيز در بر مي گيرد گفت: طرح جامع توسعه جزيره هندورابي با حضور مشترك مشاور خارجي و داخلي در حال نهايي شدن است و براي نخستين بار در كشور يك منطقه ابتدا مرحله بازاريابي و شناخت بازار هدف و سپس طرح اقتصادي و توسعه شهري را پشت سر مي گذارد.  

وي تاكيد كرد: با احداث فرودگاه و بندرگاه هندورابي در سال 1394 اين جزيره به يكي موضوعات مهم گردشگري كشور مبدل خواهد شد.

در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته فعالان صنعت گردشگری از ایران و کشورهای مالزی ، ترکیه و کرواسی دستاوردها و ظرفیت های خود را در زمینه های گردشگری الکترونیک، هتلداری و صنایع وابسته ، خطوط هواپیمایی، تجهیزات و لوازم سفر ، جاذبه ها و رویدادهای گردشگری، مناطق آزاد ، اکوتوریسم، گردشگری سلامت، مبلمان و دکوراسیون هتل ها و موسسات مالی و اعتباری و بانک ها در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته تا روز هشتم اسفند میزبان علاقه مندان خواهد بود.