گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی در جزیره کیش

مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی با حضور جمعی از آتش نشانان کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کیش، این مراسم با حضور تعدادی از معاونان و مدیران شرکت عمران، آب و خدمات و جمعی از آتش نشانان در ایستگاه مرکزی آتش نشانی کیش برگزار شد.

مهندس بابک خالقی سرپرست معاونت مالی و اداری شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ضمن تبریک فرا رسیدن این روز، آتش نشانی را یکی از بهترین و مهمترین مشاغل دانست و افزود: نجات یک انسان در حوادث مختلف کاری با ارزش و قابل ستایش است.

وی ضمن یادآوری حادثه پلاسکو یاد شهدای پلاسکو را گرامی داشت و عنوان کرد: از خود گذشتگی مهمترین خصیصه هر آتش نشان است. آتش نشانان با به خطر انداختن جان خود، از جان دیگران محافظت می کنند.

محمد امین سرمدی رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش نیز این روز را به همکاران خود تبریک گفت  و آنان را حافظ جان و آرامش مردم خواند.

وی در خصوص عملکرد اداره آتش نشانی و ایمنی طی یکسال گذشته گفت: اداره آتش نشانی و ایمنی کیش24 ساعته با پنجاه و هشت نیرو در سه ایستگاه در حال خدمات رسانی به ساکنان و گردشگران کیش است.

سرمدی افزود: آتش نشانان کیش از مهر ماه سال گذشته تا کنون در 374 مورد اطفاء حریق و 525 مورد رخداد از قبیل تصادف، گیر افتادن در آسانسور، رفع حیوانات موذی و سایر حوادث شرکت کرده اند.

 همچنین به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، کلاس آموزش رایگان  درخصوص اطفاء حریق در ایستگاه شماره 3 در منطقه مرجان برای شهروندان دایر شد.

رییس آتش نشانی کیش با اشاره به اینکه تمام ساختمان های بلند مرتبه در کیش مجهز به تجهیزات اطفاء حریق هستند، یادآور شد: آتش نشانی کیش مجهز به نردبان 54 متری است تا در حوادث احتمالی در برج های مسکونی خدمات رسانی کند.

وی در ادامه گفت: در بحث ساخت و سازهای جزیره نیز تمام قوانین ایمنی رعایت می شود و تمام ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و غیره پس از اخذ تاییدیه اداره آتش نشانی می توانند پایانکار کسب کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح و گل از آتش نشانان تقدیر شد.