گراميداشت نيمه شعبان با برگزاري جشن صبح اميد درجزيره كيش

جشن صبح اميد در گراميداشت ميلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج) در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي وامور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، جشن صبح اميد در گراميداشت نیمه شعبان با حضور دكتر انصاري لاري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر محمدرضا بهشتي دانشيار گروه فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهيد سيد محمد بهشتي، مسئولان محلي و جمع كثيري از عاشقان وشيفتگان قائم آل محمد در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

در اين مراسم مشاور امور مذهبی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برخی احادیث و روایات قرآنی درباره انتظار فرج و ظهور منجی عالم بشریت گفت: خداوند در سوره نور بشارت می دهد به موعودي که در آن روز شرك از ميان رفته و توحید و یگانه پرستی همه جا را فرا می گیرد .

حجت الاسلام والمسلمين رستگاري در ادامه به تاكيدات مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص توجه ویژه به امور فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارتقا سطح فرهنگي كيش وتوجه به محتواي برنامه هاي فرهنگي از تاكيدات دكتر انصاری لاری است و براي اين منظور برنامه های ارزشمندی برای ايجاد تحول در حوزه فرهنگی و مذهبي در جزیره کیش مد نظر است.

وی با اشاره به مراسم هايي كه در چندماه اخير در حوزه هاي فرهنگي و بزرگداشت مفاخر بزرگ مذهبي وفرهنگي در كيش برگزار شده است گفت اجراي اين دست برنامه ها از جمله زمينه هاي ايجاد تحول در رویکرد فرهنگی جزیره کیش است.

حجت الاسلام والمسلمين رستگاري گفت : تدوین برنامه هایي براي ایجاد روحيه امید و انگیزه در نسل جوان كه آینده ساز ان کشور هستند بايد در شرایط کنونی موضوعي مهم برای مسوولان كشور باشد.

در این مراسم محمد رضا بهشتی استاد فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی نيز به سخنراني پرداخت .

وي با اشاره به موضوع رابطه انسان و خدا از منظر فلسفه، فقه، عرفان اسلامی و دیگر حوزه های علوم دینی گفت : همه مخلوقات به طريقي با پروردگار گفت وگو دارند . خداوند در قرآن به طرق مختلف انسانها وموجودات را مورد خطاب قرار مي دهد . اما اين رابطه دوسويه است و انسانها نيز با دعا مي توانند با پروردگار خود گفت وگو كنند.

وی گفت: تخاطب میان انسان و خداوند با مرگ هم پایان نمی یابد و پس از مرگ نيز گفت وگوي انسانها با پروردگارشان در جهاني ديگر ادامه مي يابد.

گفتني است در این مراسم كه با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي وهنري همراه بود محمد اصفهاني هنرمند مطرح  ، گروه موسيقي آداك و افشين علاء شاعر خوب کشورمان  به اجراي برنامه پرداختند.