توسعه گردشگری با تاکید بر پایداری محیط زیست در سواحل کیش؛

گذر طبیعت با امکاناتی متفاوت در سواحل شرقی جزیره مهیای میزبانی از خانواده هاست

گذرطبیعت با امکانات متنوع برای خانواده ها با هدف توسعه گردشگری و حفاظت از محیط زیست درکرانه های شرقی سواحل کیش ساخته شده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ گذر طبیعت مجموعه ای با امکانات متنوع به عنوان یکی از پارک های کرانه های شرقی سواحل کیش درفضایی به وسعت 35 هزار مترمربع احداث شده است.

این مجموعه دارای ای حدود 6 هزار مترمربع فضای سبز٫ شامل گونه های گیاهان بومی منطقه وگیاهان دیگر مناطق سازگار با شرایط اقلیمی جزیره کیش است که با نورپردازی دکوراتیو بدون نصب تیرچراغ برق با ایجاد ترکیبی از نور وسایه جلوه های بصری زیبایی به شهروندان وگردشگران ارائه می کند.

درمجموعه گذر طبیعت با طراحی مبلمان متناسب با فضای پارک زیرسایه گسترده ایجاد شده از چتر وسیع شاخه های درختان انجیر معابد فضایی توام با آرامش و نشاط برای استراحت خانواده ها فراهم شده است.

همچنین با نصب وسایل بازی برای کودکان 5 تا 12 سال و تخصیص بخشی از فضا به محلی برای بازیهای ماسه ای امکاناتی متنوع و جالب توجه برای خانواده ها درنظر گرفته شده است.

دربخش دیگری از این پارک مسیری به عرض 6 و نیم متر با عنوان جاده سلامت با استفاده از مصالح سازگار با محیط زیست ساخته شده که درانتهای این مسیربه طول 650 متر دستگاههای ورزشی برای علاقمندان نصب شده است.

باغ پرندگان٫ لاک پشت ها و پارک آهوان جاذبه ای دیگر دراین پارک است که 15 قطعه مجسمه فایبرگلاس از انواع گونه های پرندگان ٫آهوان و لاک پشت های جزیره کیش است.

این مجموعه داری جاذبه هایی دیگر مانند باغ ایرانی٫ آبنمای مرجانی با الگوگیری ازمرجان های خلیج فارس برای نمایش انواع گونه های مرجان ها و آبنمایی با دو حوضچه است.

پروژه زون شرقی سواحل کیش دارای پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی غنی است و می توان این موضوع را در تنوعی که در طراحی پارک های ساحلی کیش لحاظ شده مشاهده کرد.

دراین پارک ها نیازهای خانواده ها برای تفریح وسرگرمی توسط کارشناسان حوزه های شهری وگردشگری بررسی شده و بر اساس این نیازها فضا سازی شامل فضای سبز٫ پیاده راه ها٫ نورپردازی٫ نشمینگاه ها ٫ آبنماها٫ محوطه ها وسایل بازی و دستگاههای ورزشی متناسب با مناطق ساحلی طراحی و ساخته شده است.

گفتنی است علاوه برگذر طبیعت٫ پارک ساحلی ماهیگیر نیز درسواحل شرقی کیش احداث شده است.