به میزان ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه

کیش و قشم مستقیما به شبکه دیتای کشور متصل شدند

خبرگزاری تسنیم: شهرهای کیش به میزان ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه و قشم به میزان ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه به شکل مستقیم به شبکه ملی دیتای کشور متصل شدند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، هم‌زمان با سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد وزارتخانه و متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه استان هرمزگان به لحاظ جغرافیایی و استراتژیکی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است، نقش ارتباطی آن را نیز مهم و تأثیرگذار دانست.

وی با اشاره به اینکه این استان به عنوان هاب ارتباطی استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان عمل می‌کند، اظهار داشت با توجه به قرار گرفتن چندین درگاه بین‌المللی در جنوب این استان، اهمیت بین‌المللی و منطقه‌ای آن بارزتر از سایر استان‌هاست.

معاون وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به عبور فیبرهای بین‌المللی از خلیج فارس و دریای عمان جایگاه استان بوشهر را به دلیل قرار گرفتن در این منطقه و دارا بودن بیش از 700 کیلومتر مرز آبی مهم و قابل توجه دانست.

از جمله پروژه‌های افتتاح شده شرکت ارتباطات زیرساخت در استان هرمزگان می‌توان به اتصال مستقیم شهرهای کیش به میزان 600 مگابیت بر ثانیه و قشم به میزان 300 مگابیت بر ثانیه به شبکه ملی دیتای کشور، توسعه پهنای باند دیتا اپراتورها به میزان 900 مگابیت بر ثانیه در سطح استان، ایجاد مسیرهای پشتیبان ارتباطات ملی استان (مسیرهای Protection) در 1 مسیر، توسعه دروازه ارتباطات بین‌المللی بندرعباس به میزان 10 هزار مگابیت برثانیه و جاسک  بمیزان 200 هزار مگابیت بر ثانیه و توسعه پهنای باند انتقال اپراتورها به میزان E1286 در سطح  استان اشاره کرد.

قشم