عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛

کیش نمادی برای تعریف مناطق آزاد است

احمدی لاشکی کیش را نمادی موفق برای تعریف مناطق آزاد خواند و در این باره گفت: تنها در صورتی می توان از سایر مناطق آزاد و نمونه هایی که در دست اجراست دفاع کرد که بتوانند مانند کیش عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، قاسم احمدی‌ لاشکی کیش را قطب افتخار آمیز مناطق آزاد خواند و گفت: کیش یکی از قطب هایی است که موجب افتخار برای کشور است البته این بخش نیاز به توسعه و حمایت دارد.

وی شرایطی کنونی کیش را الگویی برای سایر مناطق آزاد خواند و بیان کرد: درست است که ما در مجلس جدید فوریتی برای 7 منطقه جدید مصوب کرده ایم اما من فکر می کنم تنها در صورتی می توانیم از این مصوبه دفاع کنیم که بتوانند شرایطی مانند کیش ایجاد کنند و منطقه ای نظیر کیش را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه من اغلب مناطق آزاد نظیر: ماکو، ارس، قشم و ... را بازدید کرده ام به جرات می توانم بگویم که کیش نماد بسیار زیبایی برای تعریف منطقه آزاد است البته باید برای مشکلات آن بررسی هایی انجام داد اما در مجموع کار بسیار رضایت بخش و خوب است.

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که وضعیت واردات را در کیش چگونه می بیند، اظهار کرد: برای من وضعیت واردات کیش مورد پذیرش است .

وی ادامه داد: کیش با میزان صادرات سه برابر واردات، مایه خرسندی و خوشحالی است اما در مورد مناطق آزاد کنونی و نمونه های آتی به نظرم جای بحث دارد.