کیش میزبان هنرمندان و پیشکسوتان سینمای ایران

اولین دوره‌ جشنواره فیلم سینما تورز با حضور هنرمندان و پیشکسوتان سینمای کشورمان سه شنبه ۸ مرداد در جزیره کیش آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ،نخستین دوره جشنواره فیلم سینما تورز از 8 تا 10 مرداد در جزیره کیش برگزار می شود.

به گفته رضا رشید پور رییس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم سینما تورز، رونق صنعت گردشگری، معرفی جاذبه های طبیعی و تفریحی کیش و شهرسازی پیشرفته این جزیره زیبای مرجانی در سطح ملی و بین المللی، فعالیت های زیست محیطی و فرهنگ سازی در حوزه حفظ میراث طبیعی و باستانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در کیش است.

رضا رشیدپورکه ازمجریان خوب و مطرح کشوراست با اشاره به ظرفیت های ارزشمند جزیره کیش برای توسعه صنعت گردشگری کشور گفت : ایده برگزاری این جشنواره از چند سال قبل شکل گرفت . همانطورکه شهر کن در فرانسه تبدیل به پایگاه سینمایی جهان شده که علاوه بر جنبه های های گردشگری، به عنوان یک پایگاه فرهنگی هم نزد هنرمندان دنیا جایگاه ویژه دارد، جزیره کیش نیز می تواند بابرگزاری یک جشنواره گردشگری سینمای ایران، جاذبه های گردشگری این منطقه و تمامی شهرهای سرزمین پهناور ایران را بخوبی معرفی کرده و به رونق گردشگری کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره را بخش خصوصی برگزار می کند و یکی از شرکت های فعال در حوزه گردشگری در جزیره کیش حامی مالی برنامه است، از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت برگزاری پربار این جشنواره قدردانی کرد.

این جشنواره باحضورهنرمندانی همچون بهرام رادان، مهناز افشار، هانیه توسلی، پیمان معادی، حبیب رضایی، بابک حمیدیان، میلاد کی‌مرام، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، کیومرت پوراحمد، بهناز جعفری، مهرداد صدیقیان، شقایق فراهانی، نرگس آبیار، گوهر خیراندیش، آزیتا موگویی، امین تارخ، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراب قاسم‌خانی، محمدعلی باشه‌آهنگر و مسعود رایگان در هتل های ویدا، کوروش و مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

لازم به ذکر است در آیین اختتامیه این جشنواره در کنار قدردانی از فیلم های شاخص اکران شده در سال 97که رویکردی متفاوت از جلوه‌های زیبایی‌شناسی ایران‌زمین ارائه داده‌اند، از علی نصیریان، رضا کیانیان و محمود کلاری سه چهره‌ ماندگار سینمای کشورمان تجلیل می شود.