کیش میزبان مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور در اردیبهشت 97

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور از برگزاری مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور در اردیبهشت 97 به میزبانی جزیره کیش با حضور ورزشکاران 30 استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، «ایلخان نوری مازندرانی» رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در نشست هم اندیشی و بررسی مسائل مربوط به غواصی کیش که با حضور دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش، رییس و اعضای هیات غواصی و نجات غریق جزیره و جمعی از فعالان این رشته ها در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با تقدیر از تلاش های بهرام افشار زاده دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی کیش در توسعه و همگانی ساختن رشته های غواصی و نجات غریق که مورد توصیه رهبر معظم انقلاب نیز است از تعامل بیشتر با شورای ورزش کیش برای توسعه فعالیت های این رشته خبر داد.

نوری با اشاره به حضور جامعه کلوپ داران و غواصان جزیره کیش در این نشست و بررسی مشکلات پیش روی توسعه رشته های غواصی و نجات غریق در کیش افزود: برای توسعه این ورزش در سطح کشور در بعد تخصصی، فنی و نیروی انسانی کارآمد اعم از مدرسان، غواصان و منجیان غریق مشکلی نداریم و تنها نیازمند هماهنگی، ساماندهی و سازماندهی بخش های ورزش غواصی و نجات غریق کشور هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت همدلی و هم صدایی جامعه ورزش در این رشته ها اظهار کرد:‌ دریافت 8 مدال طلا در مسابقات استرالیا تنها نتیجه همدلی و همکاری صمیمانه تمامی شرکت کنندگان در مسابقات بود که همه با یک هدف مسابقات را شروع کرده و با تلاش و همراهی به نتیجه ای مطلوب دست یافتند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور ارتقاء سطح فنی منجیان غریق و غواصی کیش را با توجه به ظرفیت های ویژه دریایی از موضوعات مورد توجه فدراسیون برشمرد و افزود: با ارتباطات خوبی که با فدراسیون جهانی نجات غریق و غواصی داریم از مدرسان بین المللی در زمینه تدریس و پرورش ورزشکاران و مربیان بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: ‌امروزه به رشته های نجات غریق و غواصی در جهان نگاه تخصصی و ویژه ای شده و از مدرسان بین المللی در این حوزه استفاده می شود.

ایلخان نوری تاکید کرد: با توجه به اینکه در کیش دوره های آموزشی در گذشته نیز دراین رشته های برگزار شده است تلاش می کنیم جزیره کیش به محل تربیت مدرسان ومربیان این رشته ها تبدیل شود و این دوره ها را با حضور مدرسان بین المللی ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران در کیش در اردیبهشت ماه 97 افزود: در بخش مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور نیز بناداریم در اردیبهشت ماه در جزیره کیش مسابقاتی باحضور 30 استان در بخش های استخری، ساحلی و دریایی برگزار کنیم.

بهرام افشار زاده دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی کیش نیز با تقدیراز حضور فعالان عرصه های نجات غریق و غواصی جزیره کیش دراین جلسه، هم اندیشی ایجاد همدلی و همراهی را از مزایای این نشست برشمرد و افزود: ارتقاء ورزش در جزیره کیش وظیفه ای است که بر دوش همه کسانی است که در عرصه های ورزش جزیره ورود کرده اند.

وی با تاکید بر تجهیز و به روزرسانی امکانات کمی، کیفی، کاری و فکری در ورزش کیش افزود: تلاش ما بر این است تا در مدت خدمت درحوزه ورزش جزیره کیش به گونه ای حرکت کنیم که کیش مورد غبطه کشورهای دیگر باشد و پایگاهی توانمند برای رشته های مختلف ورزشی کشور باشیم.

افشار زاده با بیان اینکه سعی ما براین است تا کیش پایتخت ورزش های آبی در ایران شود افزود:‌ با وجود امکانات، متخصصان فنی و مدرسان رشته های غواصی و نجات غریق می توانیم در کیش حرف اول را در این رشته ها در کشور بزنیم.

وی با تاکید بر نگاه ویژه دکتر انصاری لاری و اندیشه خلاق وی در توسعه ورزش های دریایی در جزیره کیش اظهار کرد: توجه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه ورزش به ویژه ورزش ها و تفریحات دریایی و گرایش مردم به سمت ورزش های دریا محور فرصت مغتنمی برای توسعه این رشته ها است.

دبیر شورای ورزش کیش تاکید کرد: برای رسیدن به رونق و توسعه ای که سلامت جامعه و کاهش درصد بزهکاری را درپی دارد نیاز است تا به ورزش توجه ویژه ای شود و خدمات حمایتی دراین بخش ارائه شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری در رشته های غواصی و نجات غریق با فدراسیون این رشته ها خبرداد و خاطر نشان کرد: امید است با این تفاهم نامه، ضمن افزایش همبستگی میان ورزش کیش و فدراسیون، رشته های نجات غریق و غواصی پله های ترقی را طی کرده و شاهد رشد هر چه بیشتر آن ها در جزیره کیش باشیم.

در پایان این نشست حکم انتصاب عزیزالله فرضی پور به عنوان رییس هیات غواصی ونجات غریق جزیره کیش واحکام اعضای هیات رییسه این هیات با حضور رییس فدراسیون و دبیر شورای ورزش کیش اهدا شد.