کیش میزبان بزرگترین کنگره بین المللی پزشکی ایران در 50 سال اخیر

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 با حضوربيش از2 هزار پزشك داخلي وخارجي به میزبان جزیره کیش برگزارمي شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس کنگره آسیایی اورولوژی 2014 گفت: حضور بیش از دو هزار پزشک و متخصص خارجی از 26 کشور جهان در این کنگره بین المللی زمینه مناسبی برای معرفی جزیره کیش و توسعه توریسم علمی در کشور فراهم می کند.  

دکتر "سید جلیل حسینی" افزود: این کنگره در دوره های گذشته در کشورهای ژاپن، تایوان، تایلند و هندوستان برگزار شده و برای نخستین بار است که این رویداد بزرگ پزشکی در ایران و منطقه خاورمیانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 300 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و از 26 کشور جهان برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده اند، گفت: در کنار حجم بالای مقالات ارسال شده، برنامه های علمی گسترده و متنوعی با مشارکت صاحبنظران طراحی شده که برگزاری این کنگره را از دیگر کنگره ها متمایز می کند.

نایب رییس انجمن اورولوژی آسیا اظهار داشت: در این کنگره برنامه های مشترک علمی با همکاری انجمن اورولوژی آسیا و بزرگترین انجمن های اورولوژی دنیا مانند انجمن اورولوژی اروپا، انجمن اورولوژی آمریکا، انجمن بین المللی اورولوژی، انجمن بین المللی بی اختیاری و انجمن بین المللی اروپایی آندرولوژی برگزار می شود که باعث متمایز شدن این کنگره از کنگره های قبلی می شود.

حسینی با اشاره به مزیت های کیش برای برگزاری این رویداد علمی گفت: این کنگره زمینه مناسبی در جهت ایجاد ارتباط بین دانشگاههای ایران و دانشگاههای جهان را فراهم می کند و در عین حال پیام صلح و دوستی و توان علمی ایرانیان را به جهانیان اعلام کند.

عضو هیات عمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این کنگره بین المللی تلاش کرده است جزیره کیش را با توجه به امکانات مناسب به عنوان یک نقطه جغرافیایی برجسته معرفی کند و زمینه برگزاری رویدادهای علمی مشابه را در این منطقه آزاد فراهم کند.

 حسینی با بیان اینکه کشور ترکیه هر ساله میزبان دهها کنگره بین المللی پزشکی مشابه است، ابراز امیدواری کرد، ایران با توجه به پشتوانه علمی بالا و همت و برنامه ریزی مسئولان بتواند در آینده میزبان رویدادهای بین المللی پزشکی بیشتری به ویژه در حوزه علوم پزشکی باشد.

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 با حضور نمایندگانی از 26 کشور جهان مانند استرالیا، کانادا، آلمان، آمریکا، انگلیس، هلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ، ترکیه، اتریش، کره جنوبی، امارات و قطر از 14 تا 18 آذرماه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.