کیش میزبان بزرگترین رویداد دریایی کشور

نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی از 26 آذر در جزیره کیش آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید ایزدخواه رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران گفت: این نمایشگاه جامع‌ترین رویداد حوزه دریایی کشور است که در واقع تجمیع نمایشگاه‌های مختلف دریایی مناطق مختلف کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف اشاعه فرهنگ دریایی، ایجاد و ارتقاء توسعه روابط علمی و تجاری، افزایش سهم بازار از خدمات بندری و دریایی منطقه‌ای و جهانی، توانمندسازی و توسعه خدمات دریایی و دریانوردی، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان دریایی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود حوزه دریایی کشورها، ارتقاء سطح علمی حوزه دریایی و دریانوردی، ترویج فرهنگ دریا محور و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، حفظ توانمندی‌های داخلی و بومی‌سازی صنعت دریایی کشور برگزار می‌شود.

ایزدخواه با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی این نمایشگاه در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و دبیرخانه هماهنگی ارگانهای دریایی کشور اجرا می‌شود، گفت: صنعت دریایی و دریانوردی نقش راهبردی و مهمی در اقتصاد ملی، اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی و چشم انداز افق 1404و تحقق اهداف برنامه‌های توسعه کشور دارد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این نمایشگاه شامل ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها صنایع دریایی و دریانوردی، کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، نقشه برداری و هیدروگرافی، تجسس و نجات دریایی، محیط زیست دریایی، گردشگری و تفریحات دریایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن ها ، اتحادیه ها ، دانشگاه ها و علوم و فنون دریایی است.

وی ضمن دعوت از انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و صاحب‌نظران جهت مشارکت حداکثری در نمایشگاه دریایی گفت: تلاش می‌شود این نمایشگاه به عنوان قطب نمایشگاه‌های دریایی در منطقه مطرح شود تا زمینه حضور گسترده شرکت های داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی فراهم شود.

مجید ایزدخواه اظهار داشت: این نمایشگاه محلی برای ارائه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه دریایی است که سرمایه گذاران داخلی و بین‌المللی با حضور در آن قادر خواهند بود موقعیت های سود آور بی شماری را جهت تاسیس و راه اندازی طرح های حوزه دریایی کشور بدست آورند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران به برنامه های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری چندین کارگاه علمی آموزشی و جلسات B2B، حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه دریایی و چند هیئت داخلی و خارجی برخی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

ایزدخواه در ادامه افزود: از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه می توان به بازدید از شناور تحقیقاتی خلیج فارس، ناو جماران و دیگر شناورهای مستقر در اداره بندر جزیره کیش اشاره کرد.

گفتنی است برگزاری مراسم یادبود شهدای سانچی و همچنین شهدای غواص از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

یاد آور می شود نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران تا 28 آذر ماه جاری در جزیره کیش ادامه خواهد داشت.