مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

کیش در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: جای خوشحالی است که سازمان منطقه آزاد کیش در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و صنعت ساختمان، کیش را در محقق ساختن اقتصاد مقاومتی موفق خواند و در این باره گفت: جای خوشحالی است که سازمان منطقه آزاد کیش در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص قتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم کیش حوزه گردشگری است، بازدید سالانه 1 میلیون و 800 هزار گردشگر از کیش بیانگر یک موفقیت است زیرا اگر به ازای هر مسافر 720 دلار هزینه محاسبه شود، نشان می دهد که سازمان منطقه آزاد کیش در گام نخست، توانسته از خروج مبلغی بالغ بر 1 میلیارد و 300 میلیون دلار، ارز جلوگیری کند و جذب داخل داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از رشد عرصه صنعت در جزیره خبر داد و در این باره اظهار کرد: امروز ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بخش صنعت را نیز فعال کرده ایم و آن را جزء اهداف جدی این سازمان قرار داده ایم لذا امروز بالغ بر 420 واحد صنعتی فعال و جدی در کیش داریم که بیشتر آنها صنایع های تک و دانش بنیان هستند.

مونسان تصریح کرد: از آنجایی که در کیش به لحاظ مسائل زیست محیطی اجازه ساخت صنایع آلاینده را نمی دهیم، لذا صنایع به ظاهر کوچک اما دانش بنیان در این بخش فعال هستند ضمن اینکه در حوزه نفت و گاز و پشتیبانی این بخش نیز کیش به عنوان یک پایگاه مناسب و خوب عمل کرده است.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو نیز اقدامات خوبی در کیش انجام شده است ضمن اینکه در این دولت حدود 6 هزار شغل مستقیم و 24 هزار شغل غیر مستقیم در این بخش ایجاد شده است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز دائما پایش های لازم را انجام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تمرکز بر تولید و اشتغال را از جمله اهداف آتی این سازمان خواند و در این باره گفت: امیدواریم که امسال بتوانیم روند توسعه را در تولید و اشتغال با شتاب بیشتری جلو ببریم البته ابلاغیه مربوط به این بخش نیز اخیرا انجام شده که متعاقب آن برنامه ها نیز تا خرداد ماه تدوین می شود تا انشاالله تا پایان سال محقق شود.

شایان ذکر است، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و صنعت ساختمان کیش به مدت سه روز در مساحتی بالغ بر 4800 متر تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد.