رییس بیمارستان کیش:

کیش به عنوان ویترین خلیج فارس پذیرای گردشگران سلامت از تمام نقاط دنیا می شود

در سومین روز از ایام دهه مبارک فجر، رییس بیمارستان کیش در برنامه زنده رادیویی ساحل نقره ای شب دستاوردهای بیمارستان کیش در سال 95 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سومین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، دکتر محمد خلخالی رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در برنامه زنده ساحل نقره ای شب حاضر شد و ضمن تبریک این ایام در خصوص پیشرفت حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزش ها بود. پس از انقلاب در بحث بهداشت و درمان پزشکان ایرانی در دنیا سرآمد هستند. شاید در برهه هایی از زمان به دلیل جنگ و یا تحریم ها از نظر تکنولوژی دارای نواقصی بودیم اما آن نواقص نیز برطرف شده است.

وی ایجاد خانه های بهداشت و دسترسی روستاها و اکثر شهرهای کوچک به پزشک و خدمات درمانی را به عنوان تحولی در این زمینه یاد کرد.

دکتر خلخالی در خصوص بحث نظام تحول سلامت در کشور گفت: در اجرای طرح نظام تحول سلامت دغدغه بسیاری از مردم کاهش پیدا کرد و امیدوارم با کمک مردم و دست اندرکاران بتوانیم اجرای این طرح را ادامه دهیم. طرح بهداشت خانواده و ارائه کارت هوشمند سلامت و بیمه سراسری از دستاوردهای این طرح باشد.

رییس بیمارستان کیش در خصوص دستاوردهای بیمارستان کیش در سال های اخیر، ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس این بیمارستان، اظهار داشت: بیمارستان کیش در فاز نخست با 20 تخت آغاز به ارائه خدمات درمانی کرد که در فاز دوم به 32 تخت و در فاز سوم به 64 تخت رسید. در سه سال گذشته بخش های ویژه CCU، ICU و ICU مختص اطفال، آزمایشگاه مجهز، اورژانس تجهیز به امکانات روز و استاندارد، استفاده از نیروی انسانی متخصص و برگزاری دوره های آموزشی از جمله اقداماتی بود که در سه سال گذشته در بیمارستان انجام شده است.

وی با اشاره به یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه در بحث بهداشت و درمان باید کاری کرد که بیمار و همراه او، رنجی جز رنج بیمار نداشته باشند، افزود: در این راستا در بیمارستان کیش نیز اقداماتی صورت گرفته تا از اضطراب همراهان بیماران مراجعه کننده کاسته شود.

دکتر خلخالی ضمن اشاره به پرسنل خدوم بیمارستان کیش، بیمارستان ایرانیان و مرکز توسعه سلامت کیش در بخش های مختلف درمانی و تبریک فرا رسیدن روز پرستار به آنها، از اقدامات انجام شده از ابتدای سال 95 نام برد و عنوان کرد: در راستای خدمت رسانی و تکریم مراجعه کنندگان بیمارستان، از ابتدای سال نیز اقداماتی از جمله راه اندازی بخش اورولوژی، شنوایی سنجی، خریداری دستگاه هولترمانیتوریگ قلب و فشار خون، اورتوپدی فنی، بازسازی مناسب اتاق عمل، بخش VIP در بحث گردشگری سلامت، تامین غذا و سردخانه، خرید دستگاه های اکسیژن ساز و اتوکلاو انجام شده است.

همچنین دکتر خلخالی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کلینیک امام علی (ع) گفت: به منظور خدمات رسانی بیشتر به شهروندان سعی شد تا کلینیک امام علی (ع) نیز از نظر کادر درمانی به نقطه قابل قبولی دست پیدا کند. در آینده ای نزدیک طرح گسترش فضای این کلینیک با ملحق شدن ساختمان های اطراف به این کلینیک انجام می شود. بخش سونوگرافی، دندانپزشکی در رشته های تخصصی، غدد، استقرار پایگاه انتقال خون یک بار در ماه، روان شناسی و روان پزشکی از اقداماتی است که در این کلینیک انجام شده است.

رییس بیمارستان کیش در خصوص کسب 4 موفقیت بزرگ این بیمارستان در سال جاری اعلام کرد: بخش آزمایشگاه بیمارستان کیش به عنوان رتبه نخست در سطح استان و ملی انتخاب شد. همچنین در بحث زایمان طبیعی و کاهش سزارین نیز موفق به کسب لوح و جایزه از وزارت بهداشت و در مان شدیم. در بحث بانک خون نیز ما موفق به کسب مجوز هموویژلانس شدیم ضمن اینکه بیمارستان کیش ار سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از 8 بیمارستان برتر کشور در بحث مبارزه با بیماری های عفونی انتخاب شده است.

وی در پایان عنوان کرد: با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش سعی شد در این مدت بسترسازی مناسبی در بحث بهداشت و درمان در جزیره کیش انجام شود و امیدوارم در آینده نیز این مسیر ادامه پیدا کند و جزیره کیش به عنوان ویترین خلیج فارس پذیرای گردشگر سلامت از تمام نقاط دنیا باشد.