کمک‌های مردم کیش به مناطق زلزله‌ زده از 50 تُن گذشت

به همت شهروندان و اصناف کیش، بيش از ٣٨ تن اقلام مورد نياز زلزله‌ زدگان غرب کشور تاکنون به كرمانشاه ارسال شده است؛ بیش از 15 تن از کمک‌های مردمی نیز آماده ارسال است.

به گزارش روابط‌ عمومي و امور بين‌ الملل سازمان منطقه آزاد كيش، با هماهنگي انجام شده در سازمان منطقه آزاد كيش و همكاري جمعيت هلال احمر اين جزيره، به منظور كمك به زلزله‌ زدگان اقلام مورد نیاز اهدایی کیشوندان در پايگاه‌های هلال احمر جمع‌ آوری شد؛ اين اقلام شامل پتو، چادر، پوشاك و مواد خوراكي است که در چهار روز گذشته توسط پرواز دو هواپيماي بويينگ و ايرباس كيش اير و دو پرواز سي ١٣٠ ارتش به كرمانشاه ارسال شده است.

سازمان منطقه آزاد كيش علاوه بر تخصيص هواپيماهاي كيش اير برای ارسال كمك‌هاي مردمي، ٢٥٠٠ تخته پتو و هفتصد چادر نيز براي كمك به زلزله زدگان به كرمانشاه ارسال كرد.

روند جمع آوري كمك‌های مردمی در جزیره کیش  همچنان ادامه دارد و  ١٥ تُن  ديگر از كمك‌هاي مردمي نيز در فرودگاه این جزیره دپو شده كه به زودي به مناطق زلزله‌ زده غرب کشور ارسال می‌شود.

داوود کرمی، قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش پیش از این از استقبال خوب کیشوندان براي كمك‌ رساني به هموطنان زلزله‌ زده خبر داده بود.

وی با اشاره به تماس تلفني مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با استاندار کرمانشاه در ساعات نخست وقوع زلزله گفت: در اين تماس، دكتر انصاري لاري در خصوص اعزام هر نوع كمكي به استان كرمانشاه اعلام آمادگي كرد و بلافاصله براي جمع‌ آوري مايحتاج ضروري زلزله زدگان به جوامع و اصناف كيش اطلاع‌رساني شد.

در پروازهای انجام شده از کیش، جمعی از امدادگران هلال احمر و آتش‌نشانان جزیره نیز برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.