کسب رتبه نخست کیفیت خدمات فرودگاهی فرودگاه بین­ المللی کیش در کشور

کیفیت خدمات فرودگاهی فرودگاه بین­ المللی کیش در بین فرودگاه های اصلی کشور، رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه­ آزاد کیش، طی ارزیابی های دفتر کنترل کیفیت خدمات شرکت فرودگاهای کشور، فرودگاه بین ­المللی کیش با کسب بالاترین نمره 3/81 از 5، پیشتاز در کیفیت خدمات فرودگاهی شد.

بنابر این گزارش، مدیرکل دفتر کنترل کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه های کشور، مهندس باقری و کارشناس ارشد خانم نجفی، با الگوگیری از روش های کنترل کیفیت انجمن جهانی فرودگاه هاACI، نسبت به تهیه چک لیست­ های ارزیابی در بخش­های مختلف خدمات فرودگاهی اقدام و نسبت به ارزیابی LevelofService از فرودگاه های اصلی کشور از جمله کیش بازدید و ممیزی بعمل آوردند.

مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش، کورش فتاحی در این خصوص گفت: در این ارزیابی 22 پارامتر اصلی مورد ممیزی قرار گرفت که بالاترین نمرات به تهویه هوا، چرخ­ دستی­ ها، دستگاه های عابر بانک و خدمات ویژه برای افراد ناتوان تعلق گرفت و علائم راهنمایی، مسیریابی، رستوران و امکانات پارکینگ نیز کمترین نمرات را کسب کرد.

وی درخصوص برنامه ها و اهداف آتی این فرودگاه گفت: سعی مابر این است تا سطح خدمات این فرودگاه را به نمره بالای 4، در ارزیابی­های داخلی برسانیم و سپس در ارزیابی جهانی ACI ASQ عضو شده و با قرار گرفتن در عرصه رقابت جهانی، فشار مضاعفی را جهت ارتقاء خدمات ایجاد کنیم.

فتاحی افزود: دومین ممیزی ارزیابی داخلی نیز تا پایان بهار سال95 انجام می شود و سپس در فاز 3 در سال 2016 و فاز 2 در سال 2017 ACI ASQ شرکت خواهیم کرد.

لازم بذکر است، در حال حاضر از 1100 فرودگاه جهان کمتر از300 فرودگاه، شجاعت شرکت در این رقابت سخت و دقیق را داشته­ اند تا جایی که فرودگاه دوبی در این رنکینگ در جایگاه بالای 60 قرار دارد و فرودگاه های شانگی سنگاپور واینچان کره رتبه­ های اول و دوم را به نام خود ثبت کرده اند.