کارگروه شورایعالی مناطق آزاد صورت های مالی منطقه آزاد کیش را تایید کرد

کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صورت های سال مالی منتهی به 30 اسفند سال ٩٥ سازمان منطقه آزاد کیش را مورد بررسی و تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، این کارگروه تخصصی با حضور «علیرضا موحدی» معاون توسعه مدیریت، «شعبان شاهکوهی» مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «علی اصغر مونسان» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اعضاء کارگروه تخصصی برگزار شد.

در این نشست صورت های مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند ٩٥ سازمان منطقه آزاد کیش مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.

کیش نیز یکی از مناطق هفت گانه است که در ۱۲ کیلومتری کرانه شیبکوه جای گرفته است و این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند؛ اتباع خارجی برای ورود به این منطقه نیازی به دریافت ویزای ورودی ندارند و این امر یکی از زمینه‌های ورود گردشگران خارجی است.

جزیره کیش از سوی سازمان گردشگری، چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا اعلام شده است.

وجود جاذبه‌های گردشگری و فضاهای زیبا و دیدنی جزیره کیش از شاخص های آن محسوب می شود.

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبه های شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.

ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از اهم وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شورا است.