جزيره كيش ميزبان برترين هاي بيليارد آسيا

چهارمين دوره مسابقات بيليارد قهرماني آسيا خرداد امسال در جزيره كيش برگزار مي شود

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد از حضور برترین های بیلیارد آسیا در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش به نقل از ايرنا  ، هاشم اسکندری بااعلام اينكه این چهارمین دوره رقابت های 15 توپ قهرمانی آسیا و شش توپ انفرادی اسنوکر ورزش های بیلیاردی است گفت : پس از رایزنی و با توجه به ظرفیت ها، بنا شد چهارمین دوره این رقابت ها سوم تا دهم خرداد به میزبانی جزیره کیش برگزار شود .

وي افزود :در اين رقابت ها بیلیارد بازان برتر از 20 کشور آسیایی همچون تایلند ، چین ، هند ، پاکستان ، قطر ، مالزی ، هنگ کنگ ،سنگاپور ، امارات ، کره و ایران  با يكديگر رقابت مي كنند وآخرین مهلت اعلام آمادگی تیم ها تا 16 اردیبهشت ماه خواهد بود .

اسکندری در مورد حضور عربستان و عراق در این مسابقات گفت : این دو کشور هنوز آمادگی خود را برای حضور اعلام نکرده اند

وي با اعلام اینکه هر کشور مجاز به اعزام دو ورزشکار ، یک ذخیره ، یک سرپرست و یک مربی است گفت : از ایران نیز دو تیم مرکب از 8 نفر حضور دارند.

اسکندری راد به ظرفیت های خوب داوران ایرانی اشاره کرد و افزود :18 داور از ایران و 8 داور بین المللی  از کشورهای دیگر قضاوت این رویداد را بر عهده خواهند داشت .

وي  با اشاره به اهميت رشته اسنوکردر ورزش های بیلیاردی واستقبال گسترده ازبرگزاري مسابقات اين رشته در سطح جهاني  گفت : ایران در رنکینگ جهانی در بخش مردان در جايگاه دوم  قرار دارد و در بخش بانوان مقام نهم جهان را داراست كه قهرمانی در رقابت های آسیا علاوه بر اينكه  سبب ارتقا رنکینگ جهانی شده  در کسب سهمیه المپیک نيز موثر خواهد بود. 

اسكندري افزود : حسین وفایی ورزشکار جوان کشورمان که موفق به كسب عناوين قهرمانی در دو رده  بزرگسالان و  زیر 21سال  شده است  سهمیه ورود به رقابت های جهانی را بدست آورد ه وهم اکنون در شفیلد انگلستان بازی می کند.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد

تصریح کرد: طبق مصوبه مسوولان در فدراسیون آسیایی مقرر شده این رشته ورزشی در سال 2020 وارد المپیک شود و از این رو کشورها به ویژه حوزه خلیج فارس تلاش دارند، بهترین مربیان را برای تمرینات ورزشکاران بکار گیرند.

اسکندری که نایب رییسی فدراسیون آسیا را نیز بر عهده دارد در مورد مسوولان حاضر در این رقابت ها در کیش گفت : قرار است ریاست فدراسیون آسیا و دبیر آن از کشورهای قطر و سوریه در این رقابت ها حضور داشته باشند.

وی گفت : فدراسیون آسیا به طور معمول  براي برترين ها  5 هزار دلار جايزه در نظر مي گيرد و  حامیان رقابت ها نیز جوایزی دیگری به غیر از آن در نظر خواهند گرفت.