دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

چابهار به یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد و راه‌اندازی طرح بزرگ پتروشیمی منطقه آزاد چابهار به‌عنوان سومین طرح پتروشیمی کشور می‌تواند چابهار را به یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، اکبر ترکان در سفر به منطقه آزاد چابهار با تاکید بر توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف این منطقه، اظهار داشت: ما از طرح‌های ارائه شده که بتواند توسعه علمی و اقتصادی به همراه داشته باشد از سوی مردم و ارگان‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما چشم‌انداز بسیار روشنی برای چابهار داریم، افزود: این چشم‌انداز در افق 1404 مستلزم توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم است که طرح توسعه اسکله شهید بهشتی با هدف فعال کردن ترانزیت از چابهار به کشورهای مختلف در حال انجام است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: از دیگر طرح‌های توسعه‌ای که شکوفایی و بالندگی همه‌جانبه را به همراه خواهد داشت، ایجاد و راه‌اندازی طرح بزرگ پتروشیمی منطقه آزاد چابهار به‌عنوان سومین طرح پتروشیمی کشور است که می‌تواند چابهار را به یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور تبدیل کند.

ترکان، توسعه علمی را یکی دیگر از بحث‌های توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: توسعه علمی با تربیت نیروهای متخصص و مرتبط با ماموریت‌های کاری منطقه آزاد چابهار می‌تواند پایه‌گذار توسعه در بخش‌های مختلف باشد که در همین راستا امروز ما شاهد کلنگ‌زنی فاز دوم دانشگاه جامع علمی کاربردی این منطقه بودیم.

وی عنوان کرد: توسعه صنعت و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ فرآوری و بسته‌بندی می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه کمک کند که تحقق این مهم توسعه اقتصادی همه‌جانبه را در بر خواهد داشت.

شرکت و اهدای جوایز نفرات برتر مسابقات شترسواری جشن ماهانه ورزشی منطقه آزاد چابهار، افتتاح کارگاه بسته‌بندی چای بلوچ، حضور در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی (تلویزیون تمدن افغانستان، روزنامه عمان، خبرگزاری شینهوا چین و شبکه خبر)، بازدید از طرح توسعه اسکله شهید بهشتی از برنامه‌های کاری سفر دو روزه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و هیئت همراه در سفر دو روزه خود به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار از بخش‌های مختلف منطقه آزاد چابهار از جمله لایتینگ فرودگاه، نهال‌کاری و فضای سبز، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، ورزشگاه 2 هزار نفری، مسجد پیکره مسکونی کاشانه و باغ روستای تیس، کارگاه بسته‌بندی چای بلوچ و طرح تولید جلبک سوخت زیستی بازدید کردند.

چابهار