پیشرفت پروژه های منطقه آزاد انزلی مورد بازدید قرار گرفت

انزلی - مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در راس هیاتی، از روند پیشرفت پروژه های منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، اکبر ترکان روز شنبه در رأس هیأتی همراه با اعضای شورای معاونین، مدیران و مشاورین این دبیرخانه از منطقه آزاد انزلی دیدار کردند.

در جریان این بازدید که رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و معاونین و مدیران این سازمان حضور داشتند،  ترکان ابتدا از طرح های زیرساختی و عمرانی در حال احداث این منطقه بازدید کرده و از نحوه اجرا و میزان پیشرفت پروژه ها بازدید بعمل آورد.

بازدید از موج شکن های مجتمع بندری کاسپین که با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۵۰ درصد در حال ساخت است، تقاطع غیر همسطح که تا پایان سال امکان تردد خودروها بر روی عرشه اصلی آن فراهم می شود، پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت منطقه که مورد بهره برداری قرار گرفته، ساختمان اداری سازمان که با حدود ۸۰ درصد پیشرفت تا پیش از سال ۹۴ آماده بهره برداری است از جمله پروژه های بود که مورد بازدید قرار گرفت.

پروژه مرکز همایشها و نمایشگاههای در حال احداث منطقه آزاد انزلی که به منظور برطرف نمودن نیاز مبرم گیلان به مرکز نمایشگاهی بین المللی از سوی این سازمان در حال ساخت بوده و تا پایان سال ۹۴ آماده برگزاری همایش ها و نمایشگاههای بین المللی است، طرح ساحلی در حال احداث منطقه آزاد انزلی که با مساحت ۴۶۵۰۰ متر مربع (مساحت ساحلی و دریایی) و امکانات متنوع تا پیش از تابستان ۹۴ آماده خدمات دهی است و مجموعه طرحهای ورزشی ساحلی مورد بهره برداری قرار گرفته در فاز تجارت و گردشگری منطقه، از جمله بخشهایی بود که مورد توجه هیأت عالی بازدید کننده از منطقه آزاد انزلی قرار گرفت.

از سوی دیگر دبیر و اعضای شورای معاونین، مدیران و مشاورین شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پارک ملی بوجاق که در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده دیدار کرده و با ظرفیتهای این اکوسیستم کم نظیر در حوزه اکوتوریسم آشنا شدند.

ترکان و هیأت همراه در ادامه از توانمندیها و پروژه های صنعتی، خدماتی و گردشگری که از سوی بخش خصوصی  در محدوده این منطقه در حال احداث است، دیدار کرد که در این میان می توان بازدید از دو واحد تولیدی صنعتی شهرک صنعتی شماره یک منطقه که در حوزه پوشاک و منسوجات طی ماههای اخیر مشغول به فعالیت شده اند، شرکت کشتی سازی هفتم آذر که در محدوده این منطقه اقدام به طراحی کشتی تجاری مخصوص دریای خزر کرده، مجموعه شهرک مسکونی-گردشگری عظام، هتل پنج ستاره  و مجتمع تجاری اداری در حال ساخت در فاز تجارت منطقه، را نام برد.

این بازدید با هدف بررسی توانمندیها، ظرفیتها و عملکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه های مختلف انجام شد که در پایان ترکان روند اجرای پروژه ها را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که منطقه آزاد انزلی به اهداف ایجاد مناطق آزاد در زمینه توسعه صادرات و کسب درآمدهای ارزی و جذب سرمایه گذار دست یابد.


انزلی