پیشرفت 80 درصدی پروژه بزرگترین فرهنگسرای کیش

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، از پیشرفت 80 درصدی پروژه بزرگترین فرهنگسرای کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جانفشان با بیان اینکه با تاکید دکتر مونسان مبنی بر توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی همگام با توسعه دیگر بخش های جزیره کیش، احداث این فرهنگسرا در دستور کار قرار گرفت، افزود: ساخت این فرهنگسرا از سال 94 در جزیره کیش آغاز شده و تا کنون عملیات احداث آن 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه گفت:  فرهنگسرای بزرگ کیش در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با زیر بنای 4 هزار و 600 متر مربع در محوطه مقابل مصلای بزرگ کیش و در  بلوار میر مهنا جنب میدان الغدیر در حال ساخت است.

 جانفشان با اشاره به اینکه این فرهنگسرا از دو بخش اصلی تشکیل شده است، گفت: این فرهنگسرا با طرح معماري ساختمان اصلي با ارتفاع تقريبي 15 متر و سقف سبك مخروطي شكل و پلان دايره اي در حال ساخت است سقف سازه به گونه ای طراحی شده كه مراجعه كنندگان مي توانند با پياده روي بر روي سقف به تمام فضاهاي فرهنگسرا از جمله كتابخانه و كلاس هاي آموزشي دسترسي داشته باشند. اين ويژگي خاص در طراحي، علاوه بر استفاده بهينه از فضاي خارجي بنا، امكان ديدن مناظر زيباي خليج فارس را بر فراز بام فرهنگسرا و از محوطه بيروني مجموعه براي ساكنان و گردشگران فراهم مي كند.  سالن هاي آمفي تئاتر و سينما نيز در اين بخش واقع شده است. ساختمان دو طبقه ديگري با ارتفاع 9 متر نيز در كنار اين بخش قرار گرفته كه در برخي  نقاط با اين ساختمان مرتبط است.

 وی افزود: بزرگترین کتابخانه کیش، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت های 100 و 250  نفره به صورت چند منظوره با قابلیت نمایش فیلم، اجرای تئاتر صحنه ای و دیگر برنامه ها، 12 کلاس آموزشی دارای استانداردهای لازم برای رشته های مختلف هنری، گالری، کتابخانه کودک، واحدهای سمعی و بصری و لابراتورهای مجهز زبان، فضای نگهداری کودک و فضاهای خدماتی از بخش هایی است که در این فرهنگسرا در نظر گرفته شده است.

جانفشان در خصوص نمای بیرونی این فرهنگسرا گفت: با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نمای بیرونی این فرهنگسرا باز طراحی و مقرر شد از مواد سازگار و مناسب با شرایط آب و هوا و شرایط بومی کیش استفاده شود.

 مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در پایان خاطر نشان ساخت: روشنايي اضطراري، سيستم هاي اعلام و اطفاء حريق، سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي و تهويه مطبوع پيشرفته، ساخت آبنما، محوطه سازی و فضای سبز زیبا از جمله تجهیزات این مجموعه فرهنگی است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر در جزيره كيش فرهنگسراهاي سنايي، ميلاد، مينا، انديشه و مير مهنا در زمينه ارائه خدمات آموزشي و فرهنگي به ساكنان و گردشگران فعاليت مي كنند.