سالروز شهادت ششمين سپهر آسمان ولايت و امامت، حضرت امام جعفر صادق(ع) را به تمامي مسلمانان جهان به ويژه ساكنان و گردشگران جزيره كيش تسليت عرض مي كنم.

ششمین شمع روشنگر مسير هدايت كه با پايه گذاري "مكتب‌ جعفرى‌" موجب‌ بازسازى‌ و زنده‌ نگهداشتن‌ شريعت‌ محمدى‌ ( ص‌ ) شد. دوران امامت گرانقدر ايشان انقلابي در تفكر وعمل مسلمانان بود تا تشنه کامانِ معارفِ نابِ الهی از سرچشمه زلال وحی سیراب شوند. اين امام همام به حق بر جسته ترين وارث گنجينه علوم نبوي بوده و منطق استوار و علم سرشارشان سبب شد تا قيامي سرنوشت ساز در جهت حفظ و بقاء دين مبين اسلام در لباس‌ تدريس‌ و تأسيس‌ مكتب‌ جعفري سرانجامي نيكو يافته و به پيروزي برسد.

حضرت امام جعفر صادق(ع) در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ گهربار اسلام، براي تبين جايگاه امامت، رنج تبعيد و اسارت را به جان خريدند و با بيان بليغ و كلام فصيح خويش راه را بر توطئه دشمنان دين بسته و با تربيت شاگرداني شايسته و برگزاري جلسات مناظره  بقاء و استمرار دين مبين اسلام را تضمين کردند. رفتار حكيمانه و صبوري آن حضرت نيز در برخورد با  گروه های دگر اندیش، نمونه اي بسيار سازنده و آموزنده از تاكيد دين مبين اسلام  بر كرامت انساني و تكريم عقايد مختلف انسانها بود.

اميد است مسمانان و شيعيان جهان بتوانند در پرتو وحدت و آگاهي برگرفته از تعاليم ارزشمند بزرگ پرچمدار شيعه راستین علوی، صادق آل محمد(ص) آينده اي نويدبخش را براي امت اسلامي رقم زده و همواره در مسير حق و حقيقت حركت كنند.

 

علي اصغر مونسان

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش