به نام خدا

عید سعید قربان تجلی باشکوه‌ترین مرتبه خضوع و بندگی در برابر حضرت حق و باشکوه‌ترین مرتبه تبری جستن از هوای نفس و تاسی به دریای لایزال ملکوت اعلی است.

روزي كه خداوند سبحان خليل خويش را به آزموني سخت فراخواند تا روحش را ازپرتو عشق الهي منور سازد. دهمين روز ازماه ذي الحجه سالروز مرور زيباترين درس عبوديت در مكتب پيامبري وارسته است كه فرزند خويش را به مسلخ عشق برد تا بشريت بياموزد براي رهايي از اسارت نفس ورسيدن به قرب الهي مي بايست از بند حصار وابستگي ها رها شد .

روزي كه پس از غروب عرفه از راه مي رسد و در فضايي كه عطر استجابت دعاي بندگان بر سر سجاده هاي نيايش مشام جان مسلمانان را مي نوازد عاشقان كوي دوست را كه جز به رضای خداوند نمی‌اندیشند بشارت مي دهد كه با توسل به مقام ربوبیت حضرت حق و دل كندن از غير اومسير سعادت و نيكبختي را برگزيده اند.

اينك و در روزهايي كه معطر به عطر عرفه است فرا رسیدن عيد سعيد قربان را به عموم مسلمانان جهان به ويژه ساكنان وگردشگران جزيره زيباي كيش تبریک گفته و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حجاج بیت‌الله‌الحرام ، از پیشگاه با عظمت پروردگار وحدت و برادری همه مسلمانان وسربلندی روزافزون جهان اسلام را مسئلت دارم.

علی اصغر مونسان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش