به نام آنكه جان را فكرت آموخت

دانشگاهها به مدد حضور دانشجوياني از اقشار مختلف جامعه در شمار اثر گذارترين كانون هاي شكل گيري فرهنگ عمومي هر كشور محسوب مي شوند. تولید علم، تربیت نیروی کار آزموده در جهت توسعه فناوري، بارورکردن ارزش های انسانی و فرهنگی  و آماده سازي دانشجویان برای ورود مستقیم به جامعه و بازاركار، مهم ترين محور فعاليت دانشگاه ها است. از اينرو دانشجويان نيز به منزله سفیر فرهنگی دانشگاه در خانواده ها نقشي بي بديل در ارتقاء سطح فرهنگي جامعه و رشد و شکوفایی کشور ايفا مي كنند.

بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي نيز برای دانشگاه بعنوان جایگاه تعلیم و تربیت و مركز فعاليت متخصصان متعهد اعتبار کم نظیری قائل بوده و بر نفوذ فرهنگ اسلامی در دانشگاهها تاكيد فراوان داشتند.

با مرور تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به سهولت در مي يابيم كه يكی از موثرترين اقشار اصلی جامعه ما در پيروزي هاي ملي دانشجویان هستند. حضور پر رنگ و سرافرازانه دانشجويان و اساتيد دانشگاه در عرصه دفاع مقدس و افتخارآفريني در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گواه اين است كه دانشگاهيان هميشه در عرصه حفظ و صيانت از ارزش هاي انقلاب و دفاع از كيان ايران اسلامي پيشگام بوده اند.

در سال های اخير نيز با تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ضرورت پيشرفت علمی و تحقق جنبش نرم افزاری، دانشجويان  با گسترش مرزهای علم و دانش و فناوری، افزایش روحیه تحقیق و تتبع و ارتقاء فرهنگی جامعه، شناخت نیازها و کمک به دولت در برنامه ریزی هاي خرد و كلان  كوشيده اند تا مسير پيشرفت و توسعه كشور را هموارتر كنند. اينك و در شرايط كنوني كشور، تقويت روحیه ی پژوهش و پویایی در مسائل علمی  و تفكري فراملي براي  دستيابي به فناوري هاي پيشرفته براي حضوري موثرتر و ماندگار تر در عرصه هاي بين المللي از مسئوليت هاي  مهم دانشجويان است .

در جزيره كيش نيز حضور بيش از پنج هزار  دانشجو در مقاطع مختلف، فضاي فرهنگي ارزشمندي را فراهم كرده است كه در كنارامكانات گسترده و سالن هاي مجهز برگزاري همايش هاي بين المللي مي تواند جزيره كيش و قطب گردشگري كشور را به مقصد مطلوب توريسم علمي در سطح منطقه تبديل نمايد. سازمان منطقه آزاد كيش نيز همواره تلاش كرده است تا با تامين امكانات لازم وحمايت از فعاليت هاي فرهنگي زمينه توسعه كمي و كيفي آموزش عالي را در اين منطقه فراهم كند.

در پايان ضمن گراميداشت ياد و خاطره تمامي شهداي دانشجو در دوران انقلاب و دفاع مقدس فرارسيدن 16 آذر و روز دانشجو را به همه فعالان عرصه علم اندوزي و دانشجويان پر تلاش ايران اسلامي به ويژه جزيره كيش تبريك عرض مي كنم.

امید كه به مدد ایمان  و اندیشه، همواره در توسعه ی کمی و کیفی  تحقيقات و پژوهش های علمي  موفق بوده  و با ياري خداوند منان در برداشتن گام های مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلاي نام ايران اسلامي در سطح جهان، کوشا و پویا باشید.

علی اصغر مونسان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش