عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با تسنیم:

پروازهای آزمایشی فرودگاه ماکو از اردیبهشت ۹۴ آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: پروازهای آزمایشی فرودگاه ماکو از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، پرواز آزمایشی هواپیما از فرودگاه ماکو در اردیبهشت سال آینده انجام شده و تا خرداد ماه نیز این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث بازارچه مرزی نیز در این جلسه مطرح شد تصریح کرد: پیش از این 280 مغازه در این بازارچه راه‌اندازی شده بود که مقرر شد تا عید نوروز 120 مغازه نیز آماده شود تا تعداد واحدهای فروش به 400 باب برسد.

میرزایی با اشاره به کمک وزارت آموزش و پرورش به مدارس منطقه آزاد ماکو بیان کرد: در این باره 4 میلیارد تومان خود سازمان به مدارس این منطقه کمک کرده بود که در قبال آن باید وزیر آموزش و پرورش نیز 4 میلیارد تومان کمک می‌کرد که در همین رابطه دیروز اعلام شد که این وزارتخانه 4 میلیاردتومان کمک را تصویب و جهت اجرا به منطقه آزاد ارسال کرده است.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از تعریض جاده کشمش‌تپه ماکو خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه جاده کشمش‌تپه به طول 7 کیلومتر از جاده‌های پرخطر این منطقه بوده که در طول دو سال 120 نفر زخمی و 6 کشته داده است پس این جاده به پیمانکار سازمان همیاری شهرداری‌ها سپرده شد تا با تعریض جاده، شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در این منطقه باشیم.

وی با اشاره به سایر مصوبات مهم این جلسه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که به زودی طرح تعریض خیابان امام(ره) شهرستان ماکو آغاز و با صاحبان منازل مسکونی و مغازه‌ها،رایزنی‌های لازم انجام شود تا با تخلیه این اماکن و واگذاری زمین مناسب به آنها، عملیات تعریض خیابان آغاز شود.

میرزایی افزود: از سوی دیگر بازارچه پلدشت به طور کامل راه‌اندازی شده اما اخیراً بین منطقه آزاد ماکو و جمهوری خودمختار نخجوان توافق شد که هر مسافر بتواند تا 10 کیلو بار را همراه خود حمل کند که این خود حرکت مناسبی در جهت رونق اقتصادی بازارچه می‌تواند باشد.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اظهار داشت: علاوه بر آن مسئله تردد خودرو از ماکو به ارومیه و الحاق چالدران به منطقه آزاد از سوی من مطرح شده و خوشبختانه از سوی منطقه آزاد ماکو به شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد کشور نیز ارسال شده که در دستور کار آتی این شورا قرار گرفته و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

میرزایی گفت: منطقه آزاد یک گیت ورودی دارد که قرار شد در سه راهی ارس استقرار یافته تا مشکل کالای همراه مسافر و تزانزیت کالا در آنجا برطرف شده تا بخشی از مشکلات در این منطقه حل شود.

ماکو