عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو در گفت‌و‌گو با تسنیم:

پرواز رسمی فرودگاه منطقه آزاد ماکو شهریور امسال آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو گفت: خرداد ماه امسال پرواز آزمایشی و شهریور امسال نیز پروازهای رسمی در فرووگاه منطقه آزاد ماکو آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت فرودگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اشاره و اظهار داشت: بنا به دلایلی بهره‌برداری از این فرودگاه به مدت یک سال به تاخیر افتاد که از جمله آن آب و هوای نامساعد این منطقه بود.

وی افزود: تغییر پهنای باند فرودگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به ایر باس نیز از دیگر دلایل در تاخیر از بهره‌برداری این فرودگاه به شمار می‌رود و هم‌اکنون نیز با تلاش همکاران امیداست آخر خرداد مال سال جاری پرواز آزمایشی در این فرودگاه انجام شود.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با باین اینکه باند فرودگاه منطقه آزاد به همراه برج مراقبت آن آماده است تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای تکمیل سالن مسافری این فرودگاه در حال اجراست که تلاش می‌شود شهریور ماه امسال پروازهای رسمی از این فرودگاه انجام شود.

میرزایی گفت: همه پروژه‌های منطقه آزاد ماکو به سبب تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه تعطیل شده تا در اجرای این پروژه مهم با مشکل اعتباری مواجه نشویم چرا که فرودگاه از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو به شمار می‌رود و با راه‌اندازی آن سیل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز مسافران به این منظقه سرازیر شده و توسعه و رونق اقتصادی را به همراه می‌آورد.

ماکو