دکتر مظفری در آیین گرامیداشت روز دانشجو درکیش :

پرسشگری لازمه نشاط جامعه دانشجویی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درآیین گرامیداشت 16 آذر پرسشگری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری شامگاه پنج شنبه 15 آذر در گرامیداشت روز دانشجو با بیان اینکه آرمان خواهی یکی از ویژگی های مهم یک دانشجو است افزود: جنبش دانشجویی باید به دنبال عدالت ، مساوات، آزادی معنوی، اجتماعی وعزت ملی باشد و دانشجو به عنوان نیروی فعال وپویای هرجامعه ، بازوی توانمند علمی کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جوانان دانشجو را آینده سازان واقعی کشور وپیش قراولان توسعه اعلام کرد .

وی همچنین با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی خود که همزمان با جنگ تحمیلی بود افزود: از جمع بیش از 70 نفر همکلاسی های دانشگاهی درآن دوران 68 نفر درجنگ تحمیلی به مقام رفیع شهادت نایل شدند و به واسطه این جانفشانی جوانان ودانشجویان امروز کشور درامنیت وآرامش به سر می برد.

وی تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد فرصت های امروز با خون شهدا بدست آمده و اگر درشرایط امروز کشور فرصت ومسئولیتی داریم به واسطه وجود چنین جوانان غیوری است که با جان خود این مرز وبوم را حفظ کردند . لذا باید توجه کنیم گرفتاریهای امروز به معنای نبرد همه جانبه است و امیدوارم در مسئولیت ها وفرصت های کنونی یادمان نرود که وارث دانشجویان وجمع هایی هستیم که برای کشور از جان خود گذشتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پرسشگری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی کشور دانست وتصریح کرد: دانشجو به دلیل عدم وابستگی سیاسی وجناحی آزادانه می اندیشد.

وی در پایان با اذعان به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش از اندیشه ها و طرح های دانشجویی استقبال می کند خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم اقتصادی و به مدد اصلاح قانون، این سازمان تمام تلاش خود را در جهت بهره گیری از اندیشه های دانشجویان، نخبه گان و دانش آموختگان دانشگاههای کیش جهت برون رفت از معضلات اقتصادی منطقه به کار خواهد گرفت.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دراین مراسم با گرامیداشت 16 آذر گفت: علمی دردانشگاهها باید آموزش داده شود که که دانشجو پس از فارغ التحصیلی بتواند خدمت وکاری درجامعه انجام دهد. توسعه دانشگاهها بدون تناسب وبررسی نیاز جامعه معنا ندارد.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: آینده کشور در دست شما دانشجویان است وسازنده این کشور شما هستید پس باید علم، انگیزه ومهارت را به شما جوانان منتقل کرد تاگره های جامعه را حل کنید. هیچ مشکلی وجود ندارد که راه حلی برای آن نباشد اگر راه حل مشکلات را نمی دانیم به دلیل نداشتن علم، مهارت، انگیزه یا اعتقاد است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دانشجویان حتی درشرایط کنونی جامعه ومشکلات فعلی و باهمین بضاعتی که درجامعه داریم به بی نهایت فکر کنند ودرعلم به مهارت برسند می توانند خود وجامعه را نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز دراین مراسم  ۱۶ آذر را آغازگر جنبشی حق طلب و ضد ظلم عنوان کرد و افزود: در هياهوی سرسپردگی رژیم منحوس شاهنشاهی به قدرت های بيگانه، شاهد تکاپوی جريان اسلام گرا همراه و همگام با نهضت امام خمينی(ره) و شهادت سه تن از دانشجویان هستیم که با رشد متعالی در مسير چهل ساله انقلاب اسلامی به بالندگی رسيد.

وی تاکید کرد: بدين ترتيب این جنبش با چهار ويژگی ممتاز آرمان گرايی، تعهد و درد مندی ، استغناء از احزاب و باند های قدرت و ثروت و پيشرو بودن در مطالبه آرمان ها و علی رغم برخی فراز و فرود ها مسير افتخارآميزی را طی کرده است.

وی با اشاره با سالروز به وجود آمدن روز دانشجو عنوان کرد: جوانان و دانشجويان اين مرز و بوم در ۱۶ آذر ۱۳۳۲در حالی كه هنوز باطن آمريكا نه در بين توده های مردم كه حتی در بين نخبگان هم خيلی شفاف نبود با هوشمندی مسيری را برگزيدند كه امروز راه هر آزادی خواهِ راستینی از آن مسير می گذرد.

گفتنی است دراین مراسم سه تن از دانشجویان ایرانی جزیره کیش ویک دانشجوی لبنانی که درکیش تحصیل می کند سخنرانی کردند. اشتغال وبهره گیری از نیروی تفکر وکار دانشجویان، ایجاد اتاق فکر بین سازمانها با دانشگاه و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها درحوزه های مختلف مانند گردشگری درجهت نوآوری و توسعه با ایجاد تعامل بیشتر از موارد مورد اشاره دانشجویان بود.

یادآور می شود آیین گرامیداشت 16 آذر با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه جزیره کیش، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای دانشگاهها، مدیران ادارات ونهادها و دانشجویان ایرانی وخارجی جزیره کیش  شامگاه پنج شنبه 15 آذر در مرکز همایش های بین المللی این منطقه آزاد برگزار شد.