پایان دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور در کیش

دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت با معرفی تیم های برتر در جزیره کیش به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم اختتامیه دومین مارتن برنامه نویسی حوزه سلامت کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس دانشگاه صنعتی شریف کیش و جمعی از مسئولان محلی عصر دوشنبه 9 اردیبهشت در جزیره کیش برگزار شد.

دکتر غلامحسین مظفری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که آرامش امروز کشورما مرهون از خودگذشتگی آنها است گفت: برگزاری این رویداد به میزبانی جزیره کیش دستاوردهای ارزشمندی برای این منطقه دارد که علاوه بر مشارکت جوانان شاهد حمایت های خوب بخش خصوصی نیز بودیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: برگزاری این مارتن در فاصله زمانی کم از مارتن جهانی بسیار ارزشمند است و از برگزار کنندگان این رویداد به واسطه برگزاری این اتفاق خوب برای ارتقاء علمی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان کشور در جهت توسعه نظام سلامت تقدیر می کنم.

وی ابراز امیدواری کرد جزیره کیش بستر برگزاری اتفاقات بزرگ علمی و فناوری درکشور باشد و حضور دانشگاه های مطرح کشور در این منطقه ازاد ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این فرصت برای برگزاری رویدادها علمی ملی و بین المللی استفاده کنیم.

دکتر مظفری در پایان با اعلام اینکه حضور دکتر سلیمی به عنوان مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، زمینه ساز اتفاقات خوب در حوزه علمی است و در بحث زیرساخت ها نیز با خرید ساختمانی برای استقرار فعالیت های استارتاپی و فناورانه در تلاش هستیم جزیره کیش سهم به سزایی در رشد و پیشرفت علمی کشور ایفا کند.

سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 250 نفر از نخبگانی که کشور را ترک کرده بودند به ایران باز گشته اند گفت: این آمار غیر از نخبگانی است که برای فعالیت در سایر بخش های آزاد و دولتی، در همین مدت به کشور بازگشته اند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد نخبگان برای تشویق و ایجاد انگیزه به منظور بازگشت نخبگان ایرانی به کشور افزود: شناسایی استعدادهای برتر در رشته های مختلف و تقویت و حمایت از آنها برای قرار گرفتن در گروه نخبگان از دیگر وظایف بنیاد نخبگان است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم با اشاره به برگزاری دومین مارتن برنامه نویسی سلامت در کیش اظهار داشت: 120جوان شرکت کننده در این رویداد علمی، صاحبان استعدادهای برتر کشور هستند که در صورت پرورش استعداد و تقویت و حمایت، می توانند به فهرست نخبگان وارد شوند.

رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف هم گفت: برگزاری موفق این رویداد که با میزبانی مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان منطقه آزاد کیش و حمایت قوی و مستقیم سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق شد، زمینه توافق بین سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را برای برپایی دبیرخانه دائمی ماراتن های برنامه نویسی سلامت کشور در کیش مهیا کرد.
وی با اشاره به استقرار موسسه فناوری های نوین سلامت در کیش به عنوان دستاورد دیگر برگزاری این رویداد در جزیره کیش افزود: جوانان شرکت کننده در این برنامه، در قالب گروههای متشکل از برنامه نویسان جوان و کارشناسان بهداشت و سلامت، به مدت سه شبانه روز برای چهار چالش مهم حوزه سلامت کشور شامل بیماری های دیابت، تنفسی، قلب و عروق و سرطان ها برنامه نویسی کردند.

گفتنی است دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت که از روز هفتم اردیبهشت با حضور 120نفر از استعدادهای برتر در حوزه های سلامت و برنامه نویسی در کیش آغاز شده بود عصر دوشنبه نهم اردیبهشت با معرفی تیم های " حبه"، " بوک پوینت" و"پاردیک" به عنوان تیم های اول تا سوم واهدای جایزه نقدی و لوح به این تیم ها به پایان رسید.

شایان ذکر است تیم شرکت کننده با برنامه " از شنبه رژیم" به دلیل رابطه و تجربه کاری موفق اعضای گروه و تیم بهتا به عنوان تیم با خلاقیت برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

اهدای لوح سپاس ویژه به علی سلک غفاری رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف و سجاد سنگسری دبیرکل ماراتن برنامه نویسی و تقدیر از گروه اجرایی بخش پایانی این مراسم بود.