صلح همیشه زیباست؛

پایان جنگ کوسه و جدگال در چابهار

مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: درگیری چهار ساله دو طایفه کوسه و جدگال (تیره رمگی) با تلاش این نهاد و همکاری بزرگان منطقه به صلح و سازش انجامید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، روز گذشته نشست صلح دو طایفه کوسه و جدگال (تیره رمگی) در روستای فتحعلی کلات بخش دشتیاری شهرستان چابهار برگزار شد.

حسین قاسمی در این باره اظهار داشت: این نزاع چهار ساله که بر اثر سوء تفاهم رخ داد یک نفر کشته و یک نفر زخمی بر جای گذاشت که با پیگیری موضوع توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و بزرگان طوایف طرف درگیر دو متهم این حادثه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی گفت: متهمان معرفی شده در آستانه صدور رای برای پرونده خود قرار دارند که بر اساس شواهد یک نفر از آنان به قصاص و دیگری نیز به زندان محکوم خواهد شد.

مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در خلال این درگیری چهار ساله به یکی از بزرگان منطقه سوء قصد شد که این فرد در پایان نشست صلح و سازش از ضارب خود گذشت.

بر اساس این گزارش، مراسم صلح این دو طایفه با حضور مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد چابهار، مدیر واحد قبایل و طوایف استان و جمعی از علما، معتمدان و سران قبایل و طوایف منطقه و بزرگان و اعضای دو طایفه درگیر برگزار شد.

در پایان مراسم دو طایفه ضمن برقراری صلح و آشتی با یکدیگر پیمان اخوت و دوستی برقرار کردند.