پايان دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 دركيش

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 كه با حضور26 كشور خارجي از 14 آذر دركيش آغاز شده بود امروز 18 آذر پايان يافت.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 كه با حضور نمایندگانی از 26 کشور استرالیا، کانادا، آلمان، آمریکا، انگلیس، هلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ، ترکیه، اتریش، کره جنوبی، امارات و قطر از جمعه 14 آذردر مركز همايش هاي بين المللي کیش آغاز شده بود ظهر امروز سه شنبه 18 آذر به كار خود پايان داد.

در این کنگره آخرین و جدید‌ترین موضوعات علمی درهمه جنبه‌ها و تخصص‌های اورولوژی از جمله سرطان‌های دستگاه‌های اداری، اورولوژی اطفال، بی‌اختیاری ادراری،ناتوانی جنسی در مردان و بیماری‌ها و جراحی‌های ترمیمی اورولوژی در زمینه پیوندکلیه در سطح علمی بسیار بالایی توسط برترين پزشكان ومتخصصان دنيا ارائه شد.

همچنين دردوازدهمين كنگره اورولوژي آسيا 180سخنران به ايراد سخن پرداختند كه  ۵۰ سخنران از کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا وكشورهاي  اروپايي ، ۵۰ سخنران از کشورهای آسیایی و 80 سخنران از جمهوری اسلامی ایران بودند.

همچنين ارسال بیش از 6۰۰ مقاله از سراسر جهان به دبيرخانه  كنگره وپخش جراحی‌های زنده توسط جراحان ایرانی و خارجی از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

این جراحی‌ها شامل جراحی‌های ترمیمی اورولوژی و نیزجراحی‌های مربوط به ناتوانی جنسی بود که به صورت زنده در بیمارستان‌های لبافی‌نژاد و خاتم‌الانبیاء تهران انجام شد و با پخش همزمان در کیش شرکت کنندگان به بحث وتبادل نظر پرداختند.

به گفته مسئولان انجمن آسیایی اورولوژی ، توانمندی‌های جراحان ایرانی، برنامه ریزی‌های علمی کنگره ، سخنرانی‌ها و ارائه موضوعات و برنامه‌های علمی بسیارقوی دردوازدهمين كنگره آسيايي اورولوژي ، دربين کنگره‌های آسیایی بی سابقه بوده است.

همچنين در اين كنگره علاوه بر اين كه توانمندي‌هاي جراحان اورولوژي داخل كشور به نمايش گذاشته شد، توانمندي‌هاي علمي اورولوژيست‌هاي موفق ايراني خارج از كشور در كشورهاي آمريكا، سوئد، نروژ، انگليس و ايتاليا نيز به نمايش گذاشته شد که مربوط به دکتر دانشمند از آمریکا، دکتر حسینی از سوئد، دکتر زارع از نروژ، دکتر جوان از اتریش، دکتر صدیق و همکارانشان از ایتالیا و دکتر شمس الدینی از قطر بود.

انتقال پرچم كنگره به چين به عنوان ميزبان بعدي واهداي نشان رياست انجمن اورولوژي آسيا به دكتر حسيني از ديگر برنامه هاي دوازدهمين  كنگره آسيايي اورولوژي بود.

در این کنگره برنامه های مشترک علمی با همکاری انجمن اورولوژی آسیا و بزرگترین انجمن های اورولوژی دنیا مانند انجمن اورولوژی اروپا، انجمن اورولوژی آمریکا، انجمن بین المللی اورولوژی، انجمن بین المللی بی اختیاری و انجمن بین المللی اروپایی آندرولوژی برگزار و باعث متمایز شدن این کنگره از کنگره های قبلی شد.