ورود سه و نیم برابر جمعیت کیش در هشت روز نخست نوروز به این جزیره

جزيره كيش در هشت روز نخست سفرهاي نوروزي سه و نيم برابر جمعيت خود گردشگر داشته است

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در هشت روز نخست سفرهاي نوروزي 96 هزار و 804 گردشگر از مسيرهاي هوايي و دريايي به جزيره كيش سفر كرده اند كه در مقايسه با جمعيت 28 هزار نفري اين جزيره شمار گردشگران بيش از 3 و نيم برابر جمعيت ساكن در منطقه بوده است. 

بر اساس اين گزارش از 25 اسفند تا پايان روز سوم فروردين مجموع مسافران ورودي جزيره كيش از مسيرهاي هوايي و دريايي 96 هزار و 804 گردشگر بوده است كه نسبت به آمار سال گذشته  بيش از 12 درصد رشد را نشان مي دهد.

همچنين  شمار مسافران داخلي مسير هوايي كيش از 25 اسفند تا 3 فروردين به 54 هزار و 218 گردشگر رسيد كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود20 درصد رشد داشته است. تعداد 626 مسافر خارجي نيز در اين مدت به جزيره كيش سفر كردند.

در اين هشت روز 416 پرواز داخلي و خارجي مسافران را از استان هاي مختلف كشور و همچنين كشورهاي حاشيه خليج فارس به جزيره كيش انتقال داده اند. پروازهاي ورودي فرودگاه بين المللي كيش نيز در اين هشت روز نسبت به مدت مشابه پارسال بيش از 16 درصد رشد داشته است. 

آمار مسافران مسير دريايي جزيره كيش نيز با شروع دومين هفته از سفرهاي نوروزي رشد حدود 13 درصدي را نشان مي دهد. در اين مدت آمار ورود خودروهاي گردشگران در مسير دريايي نيز نسبت به مدت مشابه پارسال بيش از 15 درصد رشد داشته است.

بر اساس اين گزارش از 25 اسفند تا 3 فروردين 26 لندينگكرافت با 219 سفر دريايي و 10شناور مسافري با 65 سفر41 هزار و 960مسافر و 8 هزار و 601 خودرو را به جزيره كيش انتقال داده اند. همچنين در اين مدت يك هزار و 662 خودرو در مسير بازگشت از جزيره كيش به  بنادر چارك و آفتاب منتقل شده اند.

لازم به ذكر است جزيره كيش به عنوان مهمترين قطب گردشگري كشور با فراهم كردن امكانات لازم، تكميل زير ساختهاي گردشگري  و افزايش جاذبه هاي تفريحي در سال هاي اخير به عنوان محبوب ترين مقصد گردشگري ايران اسلامي مورد توجه هموطنان استانهاي مختلف كشورمان قرارگرفته است. در كنار امكانات پذيرايي و اقامتي مناسب و نظارت مستمر بر كيفيت و كميت خدمات گردشگري در اين منطقه، هواي مطلوب و كاملا بهاري جزيره كيش در فروردين سبب مي شود افزايش شمار گردشگران اين جزيره زيبا در تعطيلات نوروز به بالاترين ميزان خود برسد.