مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

واحدهای تولیدی منطقه آزاد انزلی تسهیلات سرمایه‌ در گردش دریافت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بانک‌های منطقه آزاد انزلی موظف به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور در نشست مشترک با مدیران بانک‌های فعال در منطقه با اعضا هیئت مدیره شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی و انجمن کارآفرینان و سرمایه‌گذاران این منطقه با تقدیر از بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی منطقه، اظهار داشت: همه بانک‌های منطقه موظف به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی هستند.

وی افزود: ارائه گزارش ماهیانه از میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران منطقه از سوی بانک‌های منطقه به معاونت اقتصادی سازمان الزامی است و در صورت عدم پرداخت تسهیلات، در خصوص فعالیت بانک‌هایی که به فعالان صنعتی منطقه تسهیلات پرداخت نمی‌کنند تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اولویت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، گفت: با توجه به اینکه حمایت از تولیدات صادرات محور از الزامات این سازمان و بانک‌های عامل به منظور افزایش سهم صادراتی منطقه در سبد کالاهای صادراتی کشور است،  مشکلات واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش دارند از اولویت‌های کاری است.

مسرور با بیان اینکه تشکیل کارگروه حمایت از تولید از سوی سازمان متبوع خود و هم چنین تشکیل جلسات با مدیران عامل بانک‌های استان در منطقه ، در حل مشکلات فعالان صنعتی موثر بوده، خواستار فعال‌تر شدن شعبه‌های ارزی بانک‌های منطقه آزاد انزلی شد و بر لزوم برگزاری جلسات میان کارخانجات تولیدی فعال در این منطقه با مدیران بانک‌ها به صورت مداوم، به منظور بررسی روند ارائه  تسهیلات سرمایه در گردش  واحدهای تولیدی منطقه تأکید کرد.

در ادامه این نشست، نمایندگان واحدهای تولیدی فعال در منطقه و اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با تشکر از تشکیل این جلسه در سال جاری بنا به دستور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ، نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بانکی و سود تسهیلات اعلام و مدیران بانکها نیز از روند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران منطقه به ویژه فعالین بخش صنعت،گزارشی کامل ارائه نمودند و با توجه به کاهش نرخ تسهیلات، آمادگی کامل را برای تخصیص تسهیلات  مناسب اعلام کردند.

بنابر این گزارش در پایان این جلسه که معاون اقتصادی و مدیر صنایع سازمان حضور داشتند مقرر شد که این جلسات به صورت ماهانه تشکیل شود و درخواست‌های واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات در این جلسات مطرح و در خصوص تسریع و تسهیل فرآیند پرداخت اقدامات و هماهنگی‌های لازم از سوی بانک‌ها صورت پذیرد.

این چهارمین جلسه‌ای است که با حضور مدیران بانک‌های استان یا منطقه در خصوص روند بررسی پرداخت تسهیلات سرمایه گردش به واحدهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی تشکیل می‌شود.

انزلی