هوشمند سازی از الزامات پلیس کیش است

فرمانده نیروی انتظامی و دریابانی ویژه کیش گفت: پلیس ملزم به این است که هم پا و همگام با رشد و توسعه کیش، زیرساخت‌های هوشمند سازی را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی و دریابانی ویژه کیش در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی دوشنبه 8 مهر در سالن اجتماعات این فرماندهی برگزارشد از اجرای 110 طرح  و ویژه برنامه در هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: هفته نیروی انتظامی در قالب هفت محور شامل گام دوم انقلاب، جوان گرایی و مردم سالاری دینی، پلیس اخلاق مدار، تقویت جایگاه پلیس در ارتباط با مردم و رسانه، توسعه برنامه های آموزش همگانی، افزایش تعاملات با دستگاه های همکار، مسئولیت پذیری پلیس و امنیت و اقتدار و مرزبانی برگزار می شود.

جمالی با بیان این که عموم مردم تصور اشتباهی از پایش تصویری دارند افزود: در راستای رفع مشکلات امنیتی شامل مواد مخدر، ورود اتباع بی هویت و قاچاق نیازمند توسعه زیرساخت های پایش تصویری هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی و دریابانی ویژه کیش پیگیری نصب دو دوربین چهره خوانی در فرودگاه و بندرگاه، نصب دستگاه ایکس ری خودرویی و همچنین تقویت سایت راداری برای پایش حضور کشتی ها و شناورها را از مهمترین برنامه های انتظامی کیش برای تحقق پلیس هوشمند عنوان کرد و افزود: بیشتر جرائم در کیش جرائم اینترنتی است  و آمارها حاکی از کشف 97 درصدی این جرایم در کیش است.

جمالی در خصوص راه اندازی طرحی به نام پلیس مهربان در جزیره کیش گفت: ساکنان جزیره کیش می توانند با تماس با شماره تلفن 197 ، پلیس مهربان، رئوف، حکیم و عادل را معرفی کنند تا در پایان هفته ناجا، از پلیس نمونه قدردانی کنیم.  

فرمانده نیروی انتظامی و دریابانی ویژه کیش  گفت: صاحبان خودروهای توقیف شده در صورتی که تا پایان آبان  سال جاری مراجعه کنند، آخرین جریمه آنان بخشیده می شود.

وی با بیان این که مالکان  موتور شارژی که در سال 98 توقیف شده است می توانند از هشتم مهر تا 17 مهر از تخفیف 50 درصدی در جرائم و هزینه پارکینگ بهره مند شوند و دارندگان موتورها یی که قبل ازسال 98 توقیف شدند نیز در صورت مراجعه با بیشترین تخفیف می توانند موتورهای خود را تحویل بگیرند.