مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

هندورابی امسال وارد چرخه گردشگری کیش می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از فعال شدن جزیره هندورابی تا نوروز 96 و آغاز تورهای گردشگری این جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران سال 95 را در جذب گردشگر به کیش موفق خواند و در این باره گفت: طی سال جاری بر اساس نظرات ارائه شده از سوی نمایندگان جامعه بازاریان، هتلداران و سایر بخش ها کیش شرایط خوبی را سپری کرده است که پیش بینی می شود برای نوروز 96 نیز شرایط خوبی داشته باشیم البته نباید در این مورد شرایط اقتصادی کشور را نادیده بگیریم.

وی افزود: با وجود مشکلات موجود که بسیاری از شهرهای کشور با کاهش گردشگر رو به رو بودند، کیش امسال در این حوزه رشد داشت و امیدواریم در نوروز 96 نیز بتوانیم مانند نوروز 95 شاهد رشد گردشگری در مقایسه با دوره های قبل باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با وجود اینکه در سال گذشته بخشی از مسافران را تحت عنوان چنج ویزایی ها از دست دادیم، با این وجود با جذب گردشگر داخلی جزیره رشد قابل توجهی را در حوزه گردشگری تجربه کرد که جای خرسندی دارد.

مونسان، فضای ذهنی ایجاد شده در مورد کیش را مثبت خواند و بیان کرد: امروز فضای ذهنی خوبی در مورد کیش ایجاد شده است و این تفکر که سفر به کیش گرانتر از کشورهای دیگر است از بین رفته زیرا قیمت ها در بخش های مختلف خدماتی کنترل شده ضمن اینکه افزایش کیفیت خوبی را در بخش های مختلف داشته ایم.

وی افزود: در حوزه اماکن پذیرایی و هتل ها شاهد بازسازی و بهسازی در جهت افزایش کیفیت بودیم. علاوه بر اینکه در بازارها نیز کنترل قیمت و افزایش کیفیت مد نظر قرار گرفته است. در واقع مجموع این اقدامات باعث شد دید مثبتی نسبت به جزیره کیش در بین مردم کشورمان بوجود بیاید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره میزان افزایش گردشگر در کیش گفت: بر اساس آمارها امسال نزدیک به 14 در صد افزایش مسافر داشتیم که البته اگر ریزش چنج ویزایی ها را از آن کسر کنیم به مرز 7 در صد می رسد.

وی از آغاز به کار هندورابی در نوروز 96 خبر داد و گفت: جزیره هندورابی امسال وارد چرخه گردشگری کیش می شود. در حال حاضر، فرودگاه، باند، روشنایی باند، برج مراقبت، سالن انتظار، بندرگاه و هتل این جزیره آماده شده است. ضمن اینکه بیش از 2 هزار متر موج شکن در این منطقه اجر شده است. حدود 60 هزار قطعه مرجان در یک اقدام زیست محیطی بی نظیر و هزینه بر در این جزیره جا به جا شده است. همچنین در این جزیره علاوه بر تامین آب و برق و کاشت تعداد زیادی درخت نخل، زمینه برای حضور گردشگران مهیا شده و تورهای گردشگری  می توانند در این عرصه فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با دعوت از شهروندان برای بازدید از هندورابی ادامه داد: به زودی جزیره هندورابی با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

مونسان گفت: امکان سفر دریایی و هوایی به هندورابی فراهم شده است و در حال حاضر از دو مسیر هوایی و دریایی امکان بازدید از هندورابی وجود دارد. تا سال آینده نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های ویلا سازی و هتل سازی در این جزیره آغاز می شود و این جزیره نیز به ظرفیت های گردشگری کشور افزوده خواهد شد.

وی از افزایش 6 فروند هواپیمای کوچک به ناوگان هوایی کیش ایر خبر داد و گفت: کیش ایر تنها ایرلاینی است که طی چند سال اخیر موفق به افزایش ناوگان شده است. در حال حاضر 4 فروند ایربایس وارد کشور شده اند که 2 فروند از آنها جوانترین هواپیماهای کشور هستند. همچنین قصد داریم 6 فروند هواپیمای کوچک نیز برای اتصال استان ها به کیش خریداری کنیم. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در حال حاضر برخی از استان ها مجبور هستند برای سفر به کیش از شهرهای دیگر و تهران اقدام کنند، به همین خاطر امیدواریم که به زودی با خریداری هواپیماهای کوچک بتوانیم مراکز استان ها را به کیش وصل کنیم. 

وی از امکان افزایش پروازهای خارجی و حضور گردشگران خارجی به کیش خبر داد و افزود: طی جلسه ای مدیر عامل کیش ایر گزارش دادند که برای پروازهای خارجی اقداماتی انجام شده است. خوشبختانه با افزودن این 4 فروند ایرباس امکان پروازهای خارجی نیز فراهم است و در این خصوص برنامه ریزی هایی نیز برای حضور گردشگران خارجی شده که به زودی اعلام می شود.