همه با هم برای سلامتی قلب، شعارامسال روز جهانی قلب

مرکز توسعه سلامت کیش اعلام کردهمه با هم برای سلامتی قلب به عنوان شعار روز جهانی قلب انتخاب شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با توجه به اختصاص یک روز به عنوان روز قلب (29 سپتامبر) مصادف با هفت مهر باشعار همه با هم برای سلامتی قلب تاکید کرد : روز جهانی قلب فرصتی برای حساس‌سازی جامعه و زمینه سازی برای اصلاح شیوه‌های نامناسب است و مردم را تشویق می‌كند تا درباره عادات خوب زندگی كه منجر به زندگی طولانی‌تر و قلب سالم‌تر می‌شود فكر كنند.

وی با بیان اینکه ، چربی، نمك، چاقی و كم‌تحركی و سیگار شایع‌ترین علل بیماری‌های قلبی هستند، گفت: داشتن اطلاعات قبل از بیماری مهمترین عاملی است كه به پیشگیری كمك می‌كند. مردم باید بدانند و آگاه باشند از چه زمانی باید به منظور بررسی فاكتورهای مهم، تحت آزمایش خون قرار گیرند. باید بدانندچربی خون بالاچه تبعات ناخوشایندی را در پی دارد. باید آگاه باشند اگر دچار درد قفسه سینه شدند، به راحتی از كنارش نگذرند و به پزشك مراجعه كنند. باید مطلع باشند اگر در فامیلشان سابقه بیماری قلبی وجود دارد، بیشتر در معرض خطر هستند. باید آگاه باشند سیگار كشیدن واقعا خطر مشكلات قلبی را افزایش می‌دهد. باید بدانند رژیم غذایی پرچرب، سلامت قلب و عروق آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد و همه این ها از طریق سیستم‌های اطلاع‌رسانی باید به گوش مردم برسد.

این مسئول ضمن قدر دانی از همکاری خوب رسانه ها ،خبرنگاران و مدیران و مسئولان در جزیره کیش عنوان کرد : این كار جز به مدد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع و گسترده توسط رسانه ها میسر نخواهد شد.

دکتر رضانیا اعلام کرد : به مناسبت روز جهانی قلب فعالیت‌های گوناگونی از جمله كلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، ایستگاه های سلامتیدر جزیره کیش برگزار می‌شود. در راستای اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با این روز ،کانال آموزشی سلامت قلب به آدرس@heartdaykishدر تلگرام توسط مرکز توسعه سلامت کیش راه اندازی شده و با مراجعه به این کانال می توانید سطح سواد بهداشتی خود را در خصوص بیماری های قلبی و عروقی بررسیکنید.

وی در پایان گفت: تشکیل كارگروه و اطلاع‌رسانی انجام شده به مناسبتروز جهانی قلب را ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین اقدام درجهت آگاه‌سازی برشمرد وافزود: فراد برای كسب آگاهی می توانند پیام‌ها، توصیه‌ها و راهكارها را از طریق رسانه‌ها دریافت کنند و در صورت نیاز به پزشک مراجعه كنند.