نگاهی نو دربیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش

بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش با رویکردی نوین در جزیره کیش آغاز بکار کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم افتتاح بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش که با اجرای موسیقی سنتی بندری بر روی اسکله تفریحی و اجرای مراسم نورافشانی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان محلی و جمعیت چند هزار نفری از شهروندان و گردشگران همراه بود بیانگر نگاهی ویژه تر به بحث گردشگری و جشنواره های کیش است.

نکته حائز اهمیت در خصوص این جشنواره تابستانی ارائه تسهیلات سفر به گردشگران است. این تصمیم به گفته برنامه ریزان این طرح در پی توسعه و تسهیل سفرهای داخلی، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از جزیره کیش به عنوان کالای ایرانی در حوزه گردشگری است.

آنچه مسلم است ایجاد انگیزه و غنا بخشی به جشنواره تابستانی کیش محور اصلی جشنواره امسال است تا با ارتقاء فرهنگی جشنواره و بهره گیری از فرهنگ های کشورهای کهن و شهرهای ساحلی، گردشگران تصویری متفاوت از جشنواره تابستانی درکیش ببینند.

ارائه کارت های هدیه به گردشگران نیزکه در پی مشارکت فعالانه بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش و عزمی همگانی برای تحول گردشگری این جزیره روی داده اقدامی دیگر است که نشان می دهد علاوه بر توسعه برنامه های جشنواره، حمایت از مسافران در شرایط امروز کشور نیز از چشم برنامه ریزان جشنواره تابستانی کیش دور نمانده است.

از سویی دیگر تلاش مسئولان کیش برای تهیه هدایا و اعتماد سازی بین گردشگران در انجام وعده ها اقدام ارزنده دیگری است که در دستور کار قرار گرفت و در این جشنواره به گفته مسئولان گردشگری کیش تمامی هدایا از پیش خریداری شده و به محض مشخص شدن برندگان به آنان اعطامی شود.

جشنواره تابستانی کیش در کنار همه فراز و فرودها، تلاشی جمعی برای توسعه گردشگری داخلی، رونق اقتصادی و رفاه عمومی است. در این جشنواره با راهبری سازمان منطقه آزاد کیش همه فعالان حوزه های مختلف در جزیره کیش دست به دست هم داده اند تا طرحی نو دراندازند و از شرایط کنونی به عنوان فرصتی برای توجه به ظرفیت های داخلی و افزایش گردش مالی و گردشگری در کشور بهره گیرند.

لازم به ذکر جشنواره تابستانی کیش با برگزاری برنامه های مختلف از 8 تیر در جزیره کیش آغاز به کار کرد و تا 15 شهریور ادامه دارد. برگزاری هفته های فرهنگی برای 4 کشور، نمایشگاه و جشنواره های شهرهای ساحلی، برگزاری جنگ ها وکنسرت ها، اجرای مسابقات شاد خانوادگی، اهدای هدایا به قید قرعه و اعطای کارت های هدیه به تمامی مسافران کیش از برنامه های جالب توجه در بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش است.