با حضور دکتر جهانگیری در كيش به بهره برداري رسيد

نيروگاه و آب شيرين كن شماره 2 در جنوب جزيره كيش

بهره برداري از نيروگاه و آب شيرين كن شماره 2 جنوب جزيره كيش با حضور دكتر جهانگيري آغاز شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در نخستين روز سفر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به جزيره كيش، نيروگاه و آب شيرين كن شماره 2 در جنوب جزيره كيش با حجم سرمايه گذاري 950 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

براي  اين نيروگاه كه  در زميني به مساحت  2500 متر مربع  واقع شده روزانه توليد 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مكعب آب شيرين پيش بيني شده است. توربين هاي گازي اين واحد نيروگاهي 20 و 30 مگاواتي هستند كه خروج گاز از اگزوز آنها دو دستگاه بويلر بخار را جهت توليد بخشي از ظرفيت آب شيرين تغذيه مي كند.

متراژ كلي زمين اين نيروگاه 50 هزار متر مربع است و 20 هزار متر مربع  هم براي توسعه در مراحل بعدي در نظر گرفته شده  

است.

فعاليت اين نيروگاه كه با هدف تامين انرژي و آب شرب ساكنان و فراهم كردن زمينه اجرا و تكميل طرح هاي عمراني و گردشگري جنوب جزيره كيش احداث شده است براي 80 نفر به طور مستقيم اشتغالزايي داشته است.

پس از اين طرح مارينا و مركز تفريحات دريايي كيش كه يك مركز تفريحي مجهز به پاركينگ قايق ها، رختكن، بخش هاي اداري و رستوران و كافي شاپ است با حضور معاون رييس جمهور به بهره برداري رسيد.

لازم به ذكر است عباس احمد آخوندي وزير راه و شهرسازي، اكبر تركان مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري صنعتي كشور و علي عابد زاده رييس سازمان هواپيمايي كشوري نيز در اين سفر اسحاق جهانگيري را همراهي مي كنند.

بهره برداري از 7 طرح عمرانی، گردشگري و اقتصادي در جزيره كيش و همچنين بهره برداري از فرودگاه و بندرگاه هندورابي  و بازديد از روند اجراي چندين طرح در دست اجرا در منطقه از برنامه های سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور به جزيره كيش است.