نمایشگاه هفته دفاع مقدس در جزیره کیش گشایش یافت

همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس، نمایشگاه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و گرامیداشت حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نمایشگاه که در مرکز همایش های بین المللی کیش برپا شده محصولات فرهنگی، کتب و رسانه های دیجیتال با محتوای دفاع مقدس در قالب ده غرفه عرضه شده است.

 همچنین یادمانهای دفاع مقدس، ادوات نظامی و تصاویری از جلوه های هشت سال دفاع مقدس با عنوان "نگار گذر" به نمایش گذاشته شده است.

شب شعر دفاع مقدس که با حضور احمد شهریار شاعر پاکستانی، دکتر آفریده ثانی کارشناس ادبیات و صابر سعدی پور در سالن خوارزمی برگزار شد از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه هفته دفاع مقدس بود که با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود.

 نمایش خیابانی خاک با طعم استخوان به کارگردانی بهنام کاوه گویی و  نمایش پلاک 175 با کارگردانی سیما علیپور از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که در مراسم گشایش نمایشگاه به اجرا درآمد و با استقبال و تشویق بازدیدکنندگان روبرو شد.

این نمایش ها به همراه نمایش انشاء به کارگردانی بهنام کاوه گویی هر شب قبل و بعد از برنامه های فرهنگی و هنری تا ششم شهریور در مرکز همایش های بین المللی کیش اجرا می شود.

همچنین شب داستان و خاطره با حضور عبدالحسن بنادری، طیبه اشتری مهرجردی به عنوان راویان و داوود امیریان به عنوان نویسنده یکی از برنامه های جانبی نمایشگاه  است که دوشنبه اول مهر ساعت 20 در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

شب عکس دفاع مقدس نیز با حضور راحیل موسوی عکاس جبه مقاومت و مهرزاد ارشدی عکاس دفاع مقدس سه شنبه دوم مهر در ساعت 20 در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برپا می شود.

تئاتر"ناشناس" با حضور مالک حد پورسراج و حامد نوبخت نیز چهارشنبه سوم مهر در ساعت 20 در سالن خلیج فارس بر روی صحنه خواهد رفت.

همچنین گروه ترانه داستان کیو 28 که روایت های متفاوت از زندگی مردم جنوب در جنگ را ارایه می دهد شنبه 6 مهر در ساعت 20 در سالن ابن سینا مرکز همایش های بین المللی کیش به صورت زنده اجرا خواهد شد.

در طول هفته دفاع مقدس حدود ۴۰ ویژه برنامه با رویکرد پاسداشت و تبیین ارزش های ۸ سال دفاع مقدس در کیش برگزار می شود.

گفتنی است در آیین گشایش این نمایشگاه، دکتر مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سردار"موسی کمالی" رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی و دریابانی کیش، سرهنگ پاسدار شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.