نمایشگاه عکس کشورهای بالکان- میراث مشترک در مرکز همایش های بین المللی کیش

در راستای اجراى راهبردهاى تدوينى دكتر انصارى لارى، مدير عامل سازمان منطه آزاد کیش، در توسعه تعاملات منطقه ای و بین المللی این سازمان، معاونت گردشگری سازمان منطقه آزادکیش با همکاری سفارت بلغارستان، اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان "کشورهای بالکان- میراث مشترک" از تاریخ 13 تا20 شهریور ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی کیش کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در برنامه ای مشترک توسط سازمان منطقه آزاد كيش و سفارت بلغارستان، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس با عنوان "کشورهای بالکان- میراث مشترک" 13 شهریور ساعت 20 در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

علیرضا قائدیان، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نمایش گزیده ای از عکس های میراث فرهنگی و باستان شناسی کشورهای شبه جزیره بالکان در این نمایشگاه، گفت: ميراث فرهنگي در بناهاي تاريخي و مجموعه اي از آثار و اشياء خلاصه نمي شود بلكه سنت‌ها، باورها و آداب زندگي كه از اجداد و نياكان به نسل امروز به ارث رسيده و سينه به سينه منتقل مي شود را شامل مى شود نيز ميراث نمایشگاه عکس "کشورهای بالکان-میراث مشترک" منظر متفاوتى از میراث فرهنگی و تاریخی حوزه بالکان را به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه شامل منتخبی از آثار "ایو هادجیمیشف"  عکاس صاحب نام بلغاری است که طی آن میراث مشترک فرهنگی و باستان شناسی کشورهای شبه جزیره بالکان، از جمله یونان، آلبانی، بلغارستان، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، جمهوری مقدونیه، صربستان، مونته‌ نگرو، رومانی و ترکیه از دوران باستان تا قرون وسطی به نمایش در آمده است. 

"هادجیمیشف" متولد 1950 و رئیس انجمن عکاسان بلغاری و عضو افتخاری انجمن عکاسی این کشور است و تا کنون نمایشگاه های زیادی در نقاط گوناگون جهان برپا کرده است.

علاقمندان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از تاریخ 13 تا 20 شهریور ماه جاری از ساعت 9:30 تا 12 و 18 تا 22 به مرکز همایش های بین المللی کیش مراجعه نمایند.