نقش والدین در رشد سالم و ایمن فرزندان حیاتی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش با اشاره به شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: نقش والدین در رشد سالم و ایمن فرزندان حیاتی است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، علی اصغر مونسان به شعار امسال سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: شعار امسال سازمان ملل متحد « اول گوش کن! گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست» که زمینه مناسبی جهت مبارزه اصولی و اجتماعی با مواد مخدر و پیشگیری از آن را فراهم کرده است.

دکتر مونسان توجه به نوجوانان و جوانان را مهم ارزیابی کرد و گفت: پدیده اعتیاد در جهان امروز از مسایل مهم اجتماعی است که در بیشتر کشورها نسل جوان و نوجوان جامعه با آن روبرو هستند.

وی در این خصوص تصریح کرد: عوامل گوناگونی در گرایش نوجوانان و جوانان به این پدیده شوم دخالت دارند که بعضی از آنها مربوط به تربیت و فرهنگ خانواده است.

مونسان با تاکید جدی بر فرهنگ سازی برای خانواده ها گفت: با توجه به شعار سال باید تلاش کنیم و وارد این عرصه عمل شویم و بنیاد خانواده را از آسیب های احتمالی مصون بداریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مبارزه همه جانبه با موادمخدر، عنوان داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در رابطه با مواد مخدر، اعتیاد را یک بلای عظیم و تهدید بزرگ دانستند که مبارزه با آن نیازمند یک جهاد بزرگ است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در ادامه به رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: رویکرد ستاد در امر مبارزه با مواد مخدر از نوع اجتماعی است که به جای برخورد سخت و خشن باید مبارزه و مقابله و پیشگیری را از طریق اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی دنبال کنیم.

وی با بیان این مطلب گفت: گام برداشتن در مسیر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و تحقق شعار جزیره پاک مستلزم فراهم کردن زمینه مشارکت خلاق، واقعی و سازمان یافته مردم در این عرصه است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر مشارکت مردمی در حوزه های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد دست آوردهای بسیار خوبی برای جامعه حاصل می‌شود

دکتر مونسان پیشگیری را بهترین روش مبارزه با اعتیاد دانست و خاطر نشان کرد: پیشگیری از اعتیاد در محیط های گوناگون اجتماعی از مهمترین اولویت های برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مجموع اقدامات و همکاری دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته را بسیار خوب و مثبت ارزیابی و از زحمات این اعضاء تقدیر و تشکر نمود.

مونسان در خاتمه افزود: خداوند را شاکریم که همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش در این خصوص دغدغه دارند و در تمامی جلسات و نشست ها با بیان مسائل اجتماعی به صورت شفاف و واقعی به دنبال راهکار عملی و منطقی مبارزه با مواد مخدر می باشند.